Boost je customer lifetime value met een loyaliteitsprogramma

Nieuwe klanten activeren is 5 tot 25 keer zo duur als je huidige (slapende) klanten activeren of wakker maken. Dat klinkt logisch, toch? Je steekt minder moeite in het creëren van nieuwe campagnes en nieuwe content, maar focust je op het tevreden houden van je huidige klanten. Met andere woorden: je concentreert je op de loyaliteit van je huidige klanten, om zo de totale waarde van die klant (de Customer Lifetime Value) te boosten. Daarom garandeer je een mooie prijs-kwaliteitverhouding en optimale customer service. Maar vaak is dat niet voldoende. Het is belangrijk dat je laat zien dat je het waardeert dat een klant, klant is. Loyaliteitsprogramma’s zijn daar perfect voor.

In deze blog lichten we uit wat een customer lifetime value is, wat loyaliteitsprogramma’s zijn en wat de drijfveren zijn van een succesvol programma om de CLV te boosten.

Lees het hier!

Meer over Bas

Merken zijn er meer dan zat. Maar wat maakt het ene merk sterker dan het ander?

Bas Boomaars
Content Strateeg & Lead