Méér mensen die klikken op je Google Ads-advertenties, door slim én geautomatiseerd gebruik te maken van psychologische overtuigingstechnieken. Hoe doe je dat? Dat lees je op deze pagina.
Transcript
Schaarste is één van de best werkende technieken die marketeers gebruiken om meer transacties te realiseren. Ook in Google Ads kun je hier super slim gebruik van maken. In deze aflevering van Smart Lab leg ik je uit welke slimme truc wij hebben toegepast om meer conversies, én een stijging van ruim 38% in de return on ad spend in Google Ads te realiseren.
Vandaag besteld, morgen in huis. Het is tegenwoordig geen USP meer: in de meeste branches is het bijna een eis van de consument om hun bestellingen de volgende dag te ontvangen. Daar kun je als marketeer slim op inspelen, door middel van Google Ads. Hoe je dat doet, is door een countdown timer toe te voegen. Je advertentie komt er dan zo uit te zien:
Zoals je begrijpt is dit een perfect voorbeeld van het toepassen van schaarste: één van de krachtigste beïnvloedingswapens voor marketeers. En het werkt: we zagen het aantal conversies stijgen, én de ROAS steeg met ruim 38%.
De countdown-widget instellen op Google Ads is eigenlijk heel erg simpel. Het is trouwens één van de vele interessante widgets die je kunt testen om meer conversies te realiseren. Hoe je countdown timer zélf instelt, én welke widgets je nog meer kunt instellen voor je Google Ads-advertenties, leg ik je hieronder uit
Ben je op zoek naar meer toffe hacks, tips & experimenten om méér uit je online marketing prestaties te halen? Dan moet je echt even onze andere video’s bekijken. En abonneer je natuurlijk om in de toekomst nóg meer experimenten te zien. Tot de volgende keer!
Stel zelf de countdown widget in
Het instellen van countdown timers is – net als alle andere widgets voor Google Ads – eigenlijk heel makkelijk. Er zijn twee verschillende countdown timers:
- COUNTDOWN: Telt af tot een bepaalde tijd, aangepast aan de tijdzone van de persoon die een zoekopdracht uitvoert.
- GLOBAL_COUNTDOWN: Telt af naar een ‘wereldwijd geldende’ tijd in overeenstemming met de tijdzone van uw account. Als de advertentie in Californië vermeldt ‘eindigt over 4 uur’, vermeldt de advertentie ook ‘eindigt over 4 uur’ in New York.
Dit is hoe je de countdown timer instelt:
- Log in op je Google Ads-account.
- Klik in het paginamenu aan de linkerkant op Advertenties en extensies.
- Klik op een tekstadvertentie waaraan je een aftelling wilt toevoegen of klik op de plusknop en kies Tekstadvertentie.
- Voer je advertentietekst in.
- Typ op de plek waar je de afteller wilt weergeven, een accolade ( { ) en selecteer in het dropdown-menu de optie Aftelling.
- Vul naast ‘Aftellen eindigt’ de datum en het tijdstip in waarop de aftelling moet eindigen. Geef de tijd op in 24-uurs indeling (optioneel).
- Als de gewenste eindtijd bijvoorbeeld 18:30 uur op 14 juli 2017 is, geef je de datum op als 2017/07/14 en de tijd als 18:30:00.
- Als je geen specifieke tijd toevoegt, wordt deze standaard ingesteld op middernacht (00:00:00).
- Geef naast ‘Aftellen begint’ op hoeveel dagen vóór de einddatum je wilt beginnen met weergeven van de advertentie. Als je dit veld leeg laat, wordt de weergave van de advertentie vijf dagen vóór de einddatum gestart.
- Als de gewenste eindtijd bijvoorbeeld 18:30 uur op 14 juli 2017 is en je de weergave van uw advertentie zeven dagen vóór die datum wilt starten (op 7 juli 2017 om 18:30 uur), geef je hier ‘7’ op.
Meer widgets voor tekstadvertenties kun je vinden op de helppagina van Google Ads. Succes!