Google Ads introduceert een nieuwe functie die bedrijven in staat stelt hun data via Google Ads centraal te beheren.
Deze tool maakt het marketeers mogelijk om first party data gegevens te bekijken met toestemming verkregen uit diverse bronnen. En dit alles op een manier die rekening houdt met privacy. Zonder dat je op externe locaties hoeft te zoeken.
Eerst wordt deze nieuwe feature beschikbaar binnen Google Ads om het gebruik van Enhanced Conversions en Customer Match te ondersteunen. Maar de verwachting is dat deze binnen enkele maanden tot jaren zal uitbreiden naar extra advertentieplatformen.
Waarom verdient first-party data jouw prioriteit?
Data speelt een cruciale rol in de huidige digitale wereld. Door eenvoudige toegang tot first-party data:
- Voldoe je aan de actuele wet- en regelgeving.
- Optimaliseer je campagnes efficiƫnter.
- Integreer je data zonder problemen in je marketingstrategie.
Verbinden en integreren, zonder hoofdpijn
Met Google Ads Data Manager verbind je moeiteloos met bijvoorbeeld:
- CRM systemen zoals ActiveCampaign en Pipedrive.
- Marketingplatformen zoals Shopify Audiences.
- En nog meer via Zapier.
Wanneer kan je aan de slag?
Markeer begin 2024 in je agenda. Want dat is wanneer Google Ads Data Manager voor iedereen beschikbaar wordt binnen Google Ads.
Heb jij nog moeite met het verzamelen van al je first-party data? Geen zorgen. Ons teams staat klaar om jou een handje te helpen.