De Oscars klinken je waarschijnlijk bekend in de oren. De Dutch Search Awards zijn voor digital marketing agencies bijna net zo belangrijk. Elk jaar strijden agencies en merken voor de nominaties en awards.

Ben jij geïnteresseerd in de Dutch Search Awards? Of wil je weten wat het precies inhoudt en wat het voor jouw agency of merk kan betekenen? In de vijfde aflevering van de Growth Lab podcast praten Jaap Jacobs en Peter Maas over de Dutch Search Awards (DSA’s). Samen bespreken zij wat de DSA’s inhouden, welke categorieën er zijn en hoe het precies zit met de nominaties.

Wij kunnen met trots vertellen dat we afgelopen award uitreiking maar liefst 14 keer genomineerd zijn. We zijn uitgeroepen tot beste agency small én hebben 1 gouden, 4 zilveren en 3 bronzen plakken weten te bemachtigen! Ben jij benieuwd hoe jij genomineerd kan worden? Je hoort het in onderstaande podcast. 

Ps. Vond jij deze podcast interessant? Deel het dan met jouw collega’s!

Hieronder vind je een aantal highlights uit de podcast

  • De Dutch Search Awards zijn de Oscars voor digital marketing agencies. Ieder jaar zenden agencies en merken hun best practises in, waarbij ze kans maken op een nominatie en uiteindelijk een prijs. 
  • De inzendingen worden beoordeeld door een vakjury van ongeveer 85 mensen. Deze juryleden hebben ieder een eigen specialisme. Daaronder vallen bijvoorbeeld ervaren SEO, SEA en social media specialisten. 
  • Tijdens de Dutch Search Awards worden awards uitgereikt in vijf overkoepelende categorieën: Best of Search, Best of Digital, Software & Tooling, een jaarlijks wisselende Bonus Award en Excellence Awards. 
  • Veel awards zijn bedoeld voor agencies en de klanten waarmee ze samenwerken, maar ook zijn er categorieën die de beste agencies (small en large) en beste consultants beoordelen. 
  • Per categorie worden een X-aantal cases genomineerd. Iedere ingezonden case wordt beoordeeld en vervolgens wordt een shortlist gemaakt van de best ingezonden cases. 
  • De inzendingen worden beoordeeld op een aantal criteria. Het moet schaalbaar zijn, innovatief, het moet voldoen aan best practices en het resultaat moet goed zijn. Het belangrijkste is dat je iets toevoegt aan de geldende best practices per discipline.
  • Ieder jaar wordt de kwaliteit hoger en de concurrentie groter. Voorheen kon je met het goed uitvoeren van een best practice genomineerd worden, terwijl je nu écht iets moet toevoegen. De juryleden willen graag iets zien waarvan ze denken ‘dat had ik zelf wel willen verzinnen’. Dat stukje innovatie toevoegen aan de best practices, dat zijn vaak de cases die winnen. 

Elk jaar zet de Dutch Search Awards de excellentie in de Nederlandse search-industrie weer in de spotlights. Het wordt niet voor niets de oscars voor de digital marketing agencies genoemd. Ben jij geïnteresseerd in de Dutch Search Awards? Neem dan eens een kijken op https://dutchsearchawards.nlWil je meer van dit soort interessante gesprekken luisteren? Blijf ons dan volgen!

Lees meer over