Growth Marketing: data, creativiteit en technologie- Growth Lab podcast #4

leestijd 3 minuten
28 december 2021

Ben jij bezig met Growth Marketing of ben jij geïnteresseerd in het gebruik maken van deze manier van marketing? In deze podcast praten Jaap Jacobs en Gust de Backer over Growth Marketing, Growth Hacking en alles wat erbij komt kijken.

Samen vertellen ze jou over het ontstaan van Growth Hacking, de voordelen van Growth Marketing en waarom een Growth Marketeer niet altijd een Growth Hacker is. Een Growth Hacker heeft namelijk meer mogelijkheden om aan een product te sleutelen. Ben jij benieuwd wat het voor jou kan betekenen? Je hoort het in onderstaande podcast.

Ps. Vond jij deze podcast interessant? Deel het dan met jouw collega’s!

Hieronder vind je een aantal highlights uit de podcast

  • Growth Marketing is tegenwoordig meer een manier om gestructureerd groei binnen een bedrijf of organisatie te realiseren. Dit is mogelijk door effectief gebruik te maken van data, creativiteit en technologie.
  • Een van de grootste voordelen van Growth Marketing is dat het compleet meetbaar is. Dat is ook nodig om datagedreven beslissingen te maken.
  • Traditionele marketeers zijn meer gericht op awareness en op de upper-funnel. Ze kijken niet naar de volledige journey. Een Growth Marketeer kijkt naar een bestaande case en kijkt waar je meer uit kan halen.
  • Een Growth Marketeer is rationeler dan een traditionele marketeer. In het begin bestond de pirate funnel uit 5 stappen zonder awareness. Hierdoor was het te veel sales gedreven, waardoor alsnog de awareness stap is toegevoegd.
  • Voordat je start met Growth Marketing, is het belangrijk dat je een product market fit hebt. Je hebt een gevalideerd probleem met een gevalideerde oplossing, waardoor je ook echt tevreden klanten hebt.
  • Groei realiseren voor je bedrijf wanneer je geen goed product hebt, is hetzelfde als geld weggooien. Het is dan ontzettend moeilijk om nieuwe klanten te krijgen. Bestaande klanten zullen niet lang genoeg blijven en ook geen bekenden naar jouw bedrijf refereren.
  • Het is belangrijk dat alles meetbaar is. Als je de data van je bedrijf inzichtelijk hebt, kun je gaan kijken waar je de meeste groei misloopt.
  • In de toekomst zal Growth Marketing veel verder geadopteerd worden in het bedrijfsleven. Innovatie gaat op een ongekend hoog tempo. Stilstaan is achteruit gaan.

Ben jij geïnteresseerd in Growth Hacking en Growth Marketing? Meld je aan voor het Growth Lab, volg onze gratis Growth Marketing course én behaal je certificaat!

Wil je meer van dit soort interessante gesprekken luisteren? Blijf ons dan volgen!

Lees meer over