Laatste SEA ontwikkelingen: waar gaat Google Ads naartoe?

leestijd 2 minuten
2 februari 2022

In deze aflevering praten Jaap Jacobs en Guy Schepers onder andere over SEA, Google Ads en andere onderwerpen omtrent online marketing. Na deze podcast ben je weer helemaal up-to-date wat betreft alle ontwikkelingen.

Guy is lead SEA bij Fingerspitz. Hij deelt graag zijn kennis met collega’s en klanten, maar nu ook met jou! Benieuwd naar alle ontwikkelingen op het gebied van SEA? Luister onderstaande podcast:

Hieronder vind je een aantal highlights uit de podcast

  • De online marketing wereld verandert continu, het landschap zag er vroeger anders uit dan nu. 
  • Google is de afgelopen jaren flink aan het focussen op het algoritme wat ze een paar jaar geleden geïntroduceerd hebben. Ze treden steeds meer op de voorgrond met smart bidding. 
  • Als marketeers krijgen we steeds minder controle en Google vraagt bedrijven om hen steeds meer te vertrouwen.
  • Je ziet steeds meer campagnes waarbij data minder inzichtelijk wordt. 
  • Het wordt steeds belangrijker om strategisch te werk te gaan en meer te kijken naar de algemene strategie en het totale plaatje. Hier komt growth marketing om de hoek kijken. 
  • Guy spreekt ook over de Hagakure methode, die gebaseerd is op consolidatie van data. Het gaat om het zo makkelijk mogelijk maken om verschillende data te gebruiken, te leren en betere prestaties voor je campagnes te realiseren. 
  • De third party cookies gaan er uit, het is belangrijk om op je eigen data te gaan sturen.
  • De consent modus is een makkelijke eerste stap richting de cookie less periode. Deze modus maakt op basis van modeling een voorspelling van conversies. Ook de enhance conversions gaan je helpen in deze cookie less periode, om toch om de cookies heen te kunnen draaien. 
  • Op middellange termijn moeten we steeds meer naar growth marketing gaan kijken en minder naar campagne instellingen. We moeten toewerken naar steeds meer strategieën gebaseerd op pure winst. 

De laatste tip van Guy: probeer uniek te blijven. In de online marketing wereld zijn zoveel mensen met hetzelfde aanbod, het belangrijkste is dat je echt uniek blijft.

Wil je meer podcasts beluisteren over online marketing? Blijf ons dan volgen!

Blijf op de hoogte en meld jezelf aan voor het Growth Lab!

Met ons Growth Lab geven wij je gratis toegang tot experimenten, resources, blogs en cases over digital groei voor slimme marketeers. Groeien door middel van marketing? Dit is je kans!

Lees meer over