Meta’s Threads als marketing voor je bedrijf?

leestijd 3 minuten
28 december 2023

Maak kennis met Threads, het nieuwste sociale netwerk van Meta. Dit platform is dé concurrent van X (Twitter). Maar wat kun je met deze app? En wat betekent Threads voor jouw online marketing?

Ontdekken of je hiermee marketingstrategie naar een hoger niveau tilt? Duik samen met ons in de wereld van Threads. En leer meer over hoe dit platform een gamechanger kan zijn voor jouw bedrijf.

Wat is Threads? 

Threads is een nieuw social platform, gecreëerd door Meta. Op Threads plaats je korte tekstuele berichten, maar je kan ook foto’s of video’s delen. Op dit moment heeft iedere post een maximum van 500 tekens. Het leuke aan Threads? Je gaat makkelijk in gesprek met andere gebruikers.

Zodra je de app opent, zie je direct berichten in je feed. Deze berichten zijn random, dus ook van mensen die je nog niet volgt. Wil je deze berichten niet zien? Dan navigeer je makkelijk naar de ‘tweede tijdlijn’. Daar zie je alleen berichten van personen die je volgt met je Instagram-account. 

Wat maakt Threads uniek?

Threads biedt een frisse en interactieve ervaring. Dat komt door de gebruiksvriendelijke interface die naadloos aansluit op je Instagramaccount. De samenwerking met andere apps maakt het een veelzijdige tool die jouw contentstrategie kan verbreden en verdiepen.

Wat deze lancering betekent voor jou? Het is een gouden kans om je doelgroep te bereiken. Zo beweeg je mee met hun behoeften. Tenminste, als je doelgroep zich op deze app bevindt. 

Threads in Europa

Sinds 14 december 2023 is Threads beschikbaar in Europa. De app bestond al langer, maar eerst moesten enkele privacy-uitdagingen aangepakt worden. 

Threads als goudmijn voor marketeers?

Hier komt het leuke deel! Threads is een speeltuin voor jou als marketeer. Als jouw doelgroep actief is op dit platform, speel dan mee:

  • Doelgroepsegmentatie is je nieuwe beste vriend. Met ‘Close Friends Lists’ deel je specifieke content met je meest betrokken volgers. 
  • Doe een digitale kop koffie met je volgers. Deel persoonlijke updates en verhalen om aan een diepere band met je volgers te bouwen. 
  • Versterk je merkloyaliteit door een gemeenschap op te bouwen rondom je merk. Betrek je volgers bij discussies. Of stel vragen aan ze. 
  • Vergroot je zichtbaarheid. Laat Threads hand in hand lopen met je andere sociale media kanalen. Zorg natuurlijk wel dat je  consistentie creëert in je communicatie. 

Maar er is meer… 

Threads is tot nu toe nog een advertentievrije zone. Enerzijds is dat jammer, anderzijds is er volledige aandacht voor jouw content. Ook heb je genoeg ruimte voor creativiteit. Kies je voor korte updates? Of wissel je af met video’s en foto’s? Door je volgers vaak te updaten, bouw je aan authenticiteit van je kanaal. 

Wat biedt Threads voor jou?

Threads biedt meerdere lijntjes  om jouw digitale marketingstrategie te boosten. Of je nu een klein bedrijf hebt of een groot merk bent. Zolang je doelgroep zich bevindt op dit platform, is Threads voor iedereen geschikt. 

Onderzoeken hoe jij Threads het beste voor je bedrijf inzet? Ga samen met onze specialisten op ontdekkingsreis

Lees meer over