Weten hoe jouw Meta-advertenties echt presteren? Het meten van de effectiviteit van je campagnes gaat verder dan klikken en vertoningen: Incremental Attribution. Dit maakt het mogelijk om te zien hoeveel conversies jouw advertenties daadwerkelijk hebben gegenereerd. Conversies die zonder jouw advertentie nooit hadden plaatsgevonden.
Jouw campagnes effectiever maken? Lees verder en ontdek hoe je deze functie optimaal inzet.
Wat is incrementaliteit?
Incrementaliteit meet hoeveel conversies daadwerkelijk door jouw advertentie zijn beïnvloed. In plaats van conversies die toevallig zijn gebeurd zonder jouw advertentie. Eigenlijk krijg je antwoord op de vraag: ”wat mis je uiteindelijk aan conversies, wanneer je deze advertentie niet zou hebben gehad”. Het kijkt naar de bredere impact van je advertentie op conversies, over een langere periode.
Wat is Incremental Attribution en waarom is het belangrijk?
Incremental Attribution is geen ‘extraatje’. Het laat je precies zien hoeveel conversies totaal zijn gerealiseerd dankzij jouw advertentie. Dus niet alleen de directe conversies. Ook de indirecte impact die de advertentie heeft gehad.
In plaats van alleen te kijken naar klikken of vertoningen, krijg je een helder overzicht van de conversies die je advertentie in totaal heeft beïnvloed. Dit is de data die je nodig hebt om je campagnes slimmer aan te pakken.

Zo zet je Incremental Attribution in Meta Ads Manager in
Simpel: het activeren van deze optie in Meta Ads Manager heb je in no-time voor elkaar:
- Ga naar Meta Ads Manager en klik op ‘Customize Columns’.
- Kies ‘Compare attribution settings’.
- Selecteer de optie voor ‘Advanced Incremental Attribution’.
Voilà! Je hebt nu toegang tot data die je direct vertelt hoeveel conversies door jouw advertenties zijn gegenereerd.
Wat doet deze data voor jouw strategie?
Nu je de data in handen hebt, is het tijd om de strategie aan te passen. Incremental Attribution geeft je de tools om je campagnes tot in de puntjes te optimaliseren:
- Verhoog je ROI: Focus je budget op advertenties die daadwerkelijk conversies opleveren die anders niet zouden zijn gebeurd.
- Verlaag je kosten per conversie: Door te weten welke advertenties waarde toevoegen, verdeel je je budget slimmer en verlaag je de kosten.
- Testen en optimaliseren: Gebruik de inzichten om het aantal incremental conversies te verhogen en je kosten per conversie nog verder te verlagen.
Vergelijk attributies en stuur je strategie bij
Met de nieuwe functie vergelijk je click- en view-attributies met de incremental resultaten. Dit geeft je de kracht om precies te zien welke fases in de klantreis het meeste effect hebben. Zo stem je je targeting en budget optimaal af.
Waarom is dit belangrijk?
Het gaat erom dat jij je campagnes afstemt op de echte prestaties. Door te vergelijken welke touchpoints de meeste conversies opleveren, stel jij je strategie scherp en maak je je campagnes effectiever.
Maak je Meta Ads strategie slimmer
Deze nieuwe functie laat precies zien waar je campagnes winst behalen. Analyseer de data, voer tests uit en optimaliseer je advertenties voor nog betere resultaten.
Incremental Attribution geeft je de data die je nodig hebt om je marketing scherp te stellen en je conversies sneller te laten groeien.
Pak je het liever samen aan? Neem contact op en wij helpen je graag!
Meer over Nina
Nina Verwer
Digital Marketing Consultant