Inzicht in het succes van je website en online kanalen is belangrijk om winstgevende optimalisaties te maken. Om een juiste sturing aan je online marketing werkzaamheden te geven, is het bijhouden en analyseren van webstatistieken een must. Implementeer Google Analytics!

Data & digital analytics

  • Weten welke pagina’s goed of slecht presteren
  • Analyseer het gedrag van je klanten en prospects
  • Herken problemen & nieuwe kansen
  • Automatiseer & personaliseer
  • Je kunt je website en online succes verbeteren
  • Verhoog de CLV van je klanten dankzij data
  • Genereer meer leads, conversies en klanten

Zorg voor inzicht in bezoekersgedrag en meet belangrijke doelen voor jouw organisatie.

Wat vertellen statistieken?

Verschillende analytische programma’s vertellen je heel veel. Soms zelfs té veel. Bijvoorbeeld waar je bezoekers vandaan komen, met welk apparaat ze je site bezoeken, hoe vaak ze dit doen, waar ze vandaan komen, en waar, hoe vaak en wanneer ze converteren.

Welkesoftware jou het beste gaat helpen, hangt af van je bedrijf, website en online doelstellingen. Zo voorkom je dat je door de hoeveelheid data de échte, belangrijke kansen mist. Bij de keuze en implementatie in het soort analytics helpen wij jou graag.

Benut de volle potentie van data

Door Google Analytics te implementeren, maken we het mogelijk om de statistieken van jouw website bij te houden. Hoe wordt je site bezocht? Welke pagina’s presteren goed of juist heel slecht? Worden je conversiedoelen behaald? Analytics geeft je veel waardevolle informatie waarmee je je site kunt verbeteren. Daarnaast kunnen we met onze Cost Data Importer ook kostendata vanuit bijvoorbeeld Facebook, LinkedIn en Microsoft Ads toevoegen aan Google Analytics. Hierdoor kun je ook vanuit Google Analytics bijvoorbeeld de Return On Ad Spend (ROAS) per kanaal bepalen.

Met Google Tag Manager voeg je scripts toe die het mogelijk maken om specifieke conversies te meten op je site. Vervolgens kun je deze waardevolle data in Google Analytics terug vinden. Denk aan specifieke doelen zoals het klikken op een e-mailadres of bepaalde invulvelden in je online formulieren.

Door Customer Data te verzamelen, begrijpbaar te maken en in te zetten bouw je 360 graden klantprofielen en verhoog je dde CLV per klant, omdat je online, cross-channel communicatie uiterst persoonlijk wordt.

Met Dashboards worden je prestatie indicatoren naar een overzichtelijk, inzichtelijk en bruikbaar overzicht omgezet. Deze inzichten helpen bij het maken van bedrijfsbeslissingen. 

Aan de slag met Google Analytics 4

Wacht niet langer, maar waag je aan Google Analytics 4! Door een afname in het gebruik van cookies én een toename in het gebruik van cross-device platforms, stapt Google over van Universal Analytics naar het flexibele, privacyvriendelijke GA4. GA4 werkt overschrijdend en is niet afhankelijk van cookies. Het gebruikt een event-based data model voor metingen. 

Maak een property aan in Google Analytics 4 en ga aan de slag met het verzamelen van data. 

Lees hier meer:


Enhanced conversions

Nieuwe privacy maatregelen maken het adverteerders steeds moeilijker om consumenten te volgen en te targetten. Hierdoor verminderen de advertentieprestaties omdat niet alle conversies gerapporteerd worden. Google heeft met Enhanced Conversions, ook wel verbeterde conversies, hiervoor een privacyvriendelijke manier gevonden om conversies binnen Google Ads beter te kunnen meten. 

Consent mode

In lijn met accurater meten binnen Google Analytics 4 en Google Ads, is door Google nu ook Consent mode beschikbaar gesteld. Door het eind van het cookie tijdperk is er namelijk minder data beschikbaar, met Consent mode kunnen we 10-15% meer conversies rapporteren, ook als iemand geen marketing toestemming heeft gegeven.

Hoe gaan we te werk?

Ook bij het analyseren van data is het belangrijk om te weten wát je precies wilt weten. Welke onderdelen van je site wil je onderzoeken? Welke doelen heb je? Wil je dat mensen contact opnemen, of is het doel dat mensen een product bestellen? Zodra we dit duidelijk hebben, kunnen we de programma’s gaan implementeren en inrichten. We verzamelen de data voor je en helpen je deze te interpreteren. Onze hierop volgende adviezen en actiepunten helpen je je site weer te verbeteren.

Voor onze klanten gebruiken meestal Google Tag Manager om bezoekersgedrag op een website meetbaar te maken. Vervolgens richten wij Google Analytics voor je in en stellen we belangrijke gebeurtenissen/events in via Tag Manager. Heb je specifieke doelen? Wij stellen het zo in, dat je deze gericht kunt meten.

Ook helpen we je om de verkregen data om te zetten in bruikbare informatie en concrete actiepunten. Die kun je weer gebruiken als uitgangspunt voor de aanpassingen aan je website en voor je online marketing activiteiten. Bovendien bieden we je periodieke rapportages, zodat je de prestaties van je website precies kunt volgen. Dat kan ook in een real time (op maat gemaakt) dashboard. Handig, toch?

De strijd tegen geblokkeerde data

Ontwikkelingen op privacy en adblocker gebied maken dat iedere marketeer tegenwoordig beslissingen moet nemen op slechts een gedeelte van zijn totale data. Fingerspitz is partner met Tracedock, een tool die je inzicht geeft in geblokkeerde data. Zo stelt TraceDock dat tot 25% van onze cruciale marketing data beïnvloed wordt door adblockers, ETP- en ITP technologie.

Meer over TraceDock en inzicht krijgen in geblokkeerde data

Aan de slag met Google Analytics?

Wil jij beginnen met Google Analytics? Neem vrijblijvend contact met ons op, of kom eens langs voor een kop koffie en een goed gesprek. Vinden we leuk!

Tim van IJsendoorn
Partner & Innovation Manager