Inzicht in het succes van je website en online kanalen is belangrijk om winstgevende optimalisaties te maken. Om een juiste sturing aan je online marketing werkzaamheden te geven, is het bijhouden en analyseren van webstatistieken een must. Implementeer Google Analytics!

De voordelen van Google Analytics

  • Weten hoe je website wordt gebruikt
  • Weten welke pagina’s goed of slecht presteren
  • Specifieke doelen meten
  • Het levert concrete actiepunten op
  • Je kunt je website en online succes verbeteren

Zorg voor inzicht in bezoekersgedrag en meet belangrijke doelen voor jouw organisatie.

Wat leert Google Analytics mij?

Google Analytics geeft je allerlei soorten informatie. Waar komen je bezoekers vandaan? Via welke kanalen en welke apparaten komen ze op je website? Hoe lang blijven ze op elke pagina? En wanneer klikken ze weg?

Het vertelt je ook veel over alle afzonderlijke pagina’s. Zijn er bijvoorbeeld belangrijke pagina’s die wel vaak worden bekeken, maar zeer kort? Dan is het zaak om deze te verbeteren. Of komt er op een bepaalde pagina juist heel weinig traffic binnen? Dan kun je bijvoorbeeld een online advertentie inzetten.

Schieten de bezoekersaantallen en conversies hierna omhoog? Dan is de kans groot dat de advertentie goed werkt. Ook dat vertelt Google Analytics je.

Hoe zetten wij Analytics voor je in?

Voor onze klanten gebruiken wij hiervoor meestal Google Tag Manager. Vervolgens richten wij Analytics voor je in binnen Google Analytics en stellen we belangrijke gebeurtenissen in via Tag Manager. Heb je specifieke doelen? Wij stellen het zo in, dat je deze gericht kunt meten.

Ook helpen we je om de verkregen data om te zetten in bruikbare informatie en concrete actiepunten. Die kun je weer gebruiken als uitgangspunt voor de aanpassingen aan je website en voor je online marketing activiteiten. Bovendien bieden we je periodieke rapportages, zodat je de prestaties van je website precies kunt volgen. Dat kan ook in een real time (op maat gemaakt) dashboard. Handig, toch?

Aan de slag met Google Analytics?

Wil jij beginnen met Google Analytics? Neem vrijblijvend contact met ons op, of kom eens langs voor een kop koffie en een goed gesprek. Vinden we leuk!

Tim van IJsendoorn
Partner & Innovation Manager