Wij helpen jou bij het opzetten van een D2C marketing strategy en kijken samen hoe we dit voor jouw organisatie het beste kunnen aanpakken.

Als marketeer ben je vast bekend met de termen B2B of B2C. Misschien heb je zelf een B2B of B2C organisatie en weet je daarom als geen ander hoe dit in elkaar zit. Maar het kan zomaar zijn dat je van een D2C strategy nog maar weinig of zelfs niks hebt gehoord.

Tegenwoordig kiezen steeds meer leveranciers ervoor om direct te gaan leveren aan de consument. Ook wel de kern van een D2C strategy. Het direct verkopen van jouw product of dienst aan de consument biedt namelijk veel toekomstperspectief.

Echter kan dit nog best lastig zijn. Wij helpen jou bij het opzetten van een D2C marketing strategy en kijken samen hoe we dit voor jouw organisatie het beste kunnen aanpakken.

Wat is een D2C strategy?

Bij een D2C strategy heeft het merk of fabrikant direct contact met de consument en/of levert via een online medium direct aan de consument.

Steeds meer fabrikanten en merken passeren hierbij de distributeur, groothandel en retailer. Dit wordt gedaan om onafhankelijker te zijn en minder in te leveren op marge, maar ook om merkbeleving te creëren en klantdata te vergaren. 

Met de vergaarde data kunnen je beter voorzien in de (toekomstige) behoeften van de eindgebruiker en dat biedt mogelijkheden om nieuwe markten en segmenten te betreden. Daarnaast zijn organisaties hierdoor in staat om inzichten te krijgen in de voorkeuren van de klant én bovendien kan je organisatie op die manier zelf sturing geven wat betreft de branding van het product wat jij aanbiedt.

Het doel van een D2C strategy is om dichterbij de eindklant te komen. Door de conversatie met de klant aan te gaan leer je veel over hem/haar én kun je beter overgaan tot personalisatie. Ook biedt de strategymeer ruimte voor product testing en lancering van nieuwe producten of promoties.

Wat is een D2C strategy?

Bij een D2C strategy heeft het merk of fabrikant direct contact met de consument en/of levert via een online medium direct aan de consument.

Steeds meer fabrikanten en merken passeren hierbij de distributeur, groothandel en retailer. Dit wordt gedaan om onafhankelijker te zijn en minder in te leveren op marge, maar ook om merkbeleving te creëren en klantdata te vergaren. 

Met de vergaarde data kunnen je beter voorzien in de (toekomstige) behoeften van de eindgebruiker en dat biedt mogelijkheden om nieuwe markten en segmenten te betreden. Daarnaast zijn organisaties hierdoor in staat om inzichten te krijgen in de voorkeuren van de klant én bovendien kan je organisatie op die manier zelf sturing geven wat betreft de branding van het product wat jij aanbiedt.

Het doel van een D2C strategy is om dichterbij de eindklant te komen. Door de conversatie met de klant aan te gaan leer je veel over hem/haar én kun je beter overgaan tot personalisatie. Ook biedt de strategymeer ruimte voor product testing en lancering van nieuwe producten of promoties.

Is jouw organisatie D2C ready?

Growth marketing kan óók helpen bij jouw D2C stragegy: een win-win situatie dus. Maar is het iets voor jou? Samen komen we hierachter. Zo’n strategy maken we niet binnen 10 minuten, we nemen echt de tijd. We willen jou kennen en begrijpen, maar ook precies weten wie jouw doelgroep is. Onze specialisten gaan graag met jouw organisatie aan de slag.