Of personalisatie wel echt nodig is? Stop met twijfelen!

Personalisatie is de volgende stap in het continu verbeteren van je online marketing aanpak. Klanten zijn er niet alleen aan toe, ze verwachten het zelfs van je. Bij Fingerspitz combineren we jouw data met onze kennis & technische mogelijkheden om dit te kunnen bewerkstelligen.

Geen mag, maar een moet

Een dikke 74% van alle website bezoekers raakt gefrustreerd als de content op een website niet gepersonaliseerd is. Tijd om te stoppen met twijfelen of het wel echt nodig is, dus. Websites zijn geen lange monologen meer, waarbij bezoekers uren kunnen scrollen zonder direct aangesproken te worden.

Een mix van data & content

Uiteindelijk draait het allemaal om relevantie. Als jij aantoont een relevante oplossing te hebben voor de fase waarin iemand zich bevindt in de customer journey, ben je van waarde. En om relevant te kunnen zijn, heb je twee dingen nodig: data & content. 

Het leuke: samen hebben de twee een wisselwerking. Dankzij data weet jij wat voor content je moet maken, en via je content distributie verzamel je weer meer waardevolle data.

De juiste tools: BlueConic & Datatrics

De CDP (customer data platform) industrie is booming. Niet gek natuurlijk, want naast data en content zijn de juiste tools ook belangrijk voor goede personalisatie. Een CDP “bevrijdt” data uit de ingewikkelde, ongrijpbare tech stack. Een CDP biedt completere en benaderbare profielen van klanten en prospects op individueel niveau. Het is de eerste stap richting omnichannel personalisatie: de juiste boodschap op het juiste moment, voor de juiste persoon. 

Fingerspitz is officieel partner van CDP-marktleider BlueConic en all-in-one dataplatform Datatrics. Beide platformen helpen je begrijpen wie je klant nu écht is.

Wil jij ook het maximale uit je bezoekers halen?

Klinkt het bovenstaande als iets waar ook jouw bedrijf mee aan de slag moet? Wil je weten wat we met BlueConic of Datatrics voor jouw organisatie kunnen betekenen? Onze specialisten beantwoorden onder het genot van een kopje koffie met plezier al je vragen, bel ons eens!

Tim van IJsendoorn
Partner & innovation manager