
Rick heeft zijn opleiding Commerciƫle Economie gevolgd aan de Hogeschool Rotterdam. Hij heeft deze studie deeltijd gevolgd, omdat hij het direct heeft gecombineerd met werken bij een digital commerce bureau. Rick heeft binnen de e-commerce wereld in de breedte kennisgemaakt met online marketing, maar zich nadien gespecialiseerd in conversie optimalisatie. Na deze opgedane ervaring heeft hij de stap gemaakt naar een rol als online marketing consultant en bij Fingerspitz is hij nu actief als account strateeg en team lead.
Het mooie aan online marketing vindt Rick de diversiteit van het vak. Wat zijn de doelen van een klant en hoe gaan we deze doelstellingen realiseren middels een relevante strategie? Elke klant is anders en daarom is iedere online marketing aanpak uniek. Rick vindt het mooi hierin te ondersteunen en een bijdrage te leveren aan het laten groeien van de klanten van Fingerspitz.
In zijn vrije tijd kijkt Rick als het kan elke voetbalwedstrijd die voorbij komt, speelt hij graag een potje tennis en is muziek ook een rode draad in zijn leven. Verder is hij veel op pad om leuke dingen te doen met zijn vrouw en zoontje, en drinkt hij graag een biertje met vrienden.