Groeien met Growth Marketing

De afgelopen 10 jaar gingen de technische ontwikkelingen sneller dan de 100 jaar ervoor. De wereld van marketing gaat in datzelfde tempo mee. Concurrentie wordt heftiger, en de klant verwacht meer. Het is hoog tijd voor een sterker aanvalsplan.

Nieuwe groeidoelstellingen. Digitale transformaties. Wat er ook voor nodig is om te groeien: er hoort een (online) marketing strategie en plan bij. En daar willen we je bij helpen. Samen kijken we naar wat er nodig is om je online doelstellingen te behalen, en successen te kunnen vieren.

De basis van je growth marketing strategie komt tot stand uit grondig onderzoek en workshops. Daarna volgt een praktisch actieplan, waarbij alle data, technologie en kanalen samenkomen om jouw ambities om te toveren tot haalbare doelen. Met een praktische en kraakheldere online marketing strategie kan de aanval beginnen om online écht te gaan groeien.

Levert jouw website genoeg op? Krijg je genoeg leads uit je strategie? En wat is je volgende stap? Online succes begint met succesvolle leadgeneratie. Pak je potentiële klant bij de hand en zorg dat deze bezoeker méér dan slechts bezoeker wordt.

De voordelen van een strategisch traject

  • Inspirerende sessies en workshops
  • Begeleiding en consulting van gecertificeerde experts
  • Zeer pragmatisch, geen dikke verslagen
  • Concreet actieplan als resultaat
  • Dé roadmap om je doelstellingen te bereiken

We voorzien je van inspiratie en leggen een kraakheldere marketing strategie op tafel.

Strategische benadering

Het doel: Jou voorzien van een concreet en kraakheldere online marketing strategie, kennis met je te delen en je te inspireren. Om het optimale rendement middels online marketing te bereiken, is het slim om nog enkele stappen te ondernemen. Gaan we voor een D2C strategie of B2B strategie?

Het strategisch traject, de modellen en processen hebben zich bij andere organisaties al bewezen. Afhankelijk van de behoeften bespreken we in meerdere sessies en brainstorms de positionering, bedrijfsstrategie en doelstellingen (OKR’s), of we voor een D2C strategie of B2B strategie gaan, product-market fit, strategic messaging, de online marketing strategie / plan, online leadgeneratie strategie en komen we tot een rolverdeling en planning.

Het volledige marketing strategie traject bestaat uit verschillende niveau’s:

Praktisch & kraakhelder aanvalsplan

Progressie en een duidelijke visie. Een stip op de horizon, in rap tempo bereiken. Dat is wat jij en je collega’s zoeken in het actieplan van je marketingstrategie om uiteindelijk over te gaan tot leadgeneratie.

De online marketing strategie vatten we kraakhelder samen in het Digital Growth Canvas. Want uit het strategisch traject volgen praktische aanbevelingen en quick wins: welke kanalen voor het beste resultaat zorgen, wat de doelstellingen en concrete targets zijn, en wie het ownership neemt.

Advies nodig voor jouw online marketing strategie?

Bij Fingerspitz werken strategen, online marketing- en data-consultants. Ben je benieuwd naar de potentie van jouw organisatie? Bel ons voor meer informatie, of maak direct een afspraak.

Jaap Jacobs
Managing director & strateeg