Louwman Dealer Group is jouw betrouwbare partner als het gaat om het kopen en onderhouden van een auto. Als familiebedrijf begrijpen ze alles wat komt kijken bij een auto-aankoop. Daarom doen de specialisten er alles aan zodat jij onbezorgd de weg op kunt. Wat er ook gebeurt, Louwman Dealer Group is er voor jou.
Wie doet wat iedereen doet, krijgt wat iedereen krijgt. Maar om écht uitzonderlijke resultaten te halen, moet je je eigen stroming creëren — of er vol tegenin gaan. Fingerspitz helpt mij om marketing slimmer en data-gedreven aan te pakken. Niet zomaar creatief, maar creatief mét performance. En dat levert resultaat op. – Jasper Weel, online marketing manager bij Louwman Dealer Group
De uitdaging
Louwman Dealer Group stond voor een flinke uitdaging: hoe verkoop je tweedehands auto’s winstgevend met een lager marketingbudget — terwijl inkoop, opknappen en keuringen al flink op de marge drukken?
De bestaande aanpak was niet rendabel genoeg. Dat kostte jaarlijks tonnen. Het doel was duidelijk: de omzet uit occasions moest in een hogere versnelling.
De oplossing? Efficiënte marketing waar performance en creativiteit samenkomen. Innovatie, samenwerking en data stuurden Louwman Dealer Group naar een winstgevende koers in omloopsnelheid, lagere sta-tijden en maximale marges.
Geen eenvoudige rit, maar met volle overtuiging stapten we in. Rijd je mee?
Route naar resultaat
Met slimme datagedreven strategieën trapten we het gaspedaal in. Uit onderzoek en openbare databases bleek dat we ons moesten richten op geluksgeld.
Denk dus aan mensen die onverwachts financieel voordeel hadden, zoals loterij- of casinowinnaars.


Ook crypto guru’s konden we niet vergeten.

Maar dat was niet het enige. Ook wilden we mensen bereiken die gewoon een nieuwe auto nodig hebben. Hoe zorgen we ervoor dat de juiste auto’s opvallen en snel worden verkocht?
Naast Meta, toonden we via Spotify dynamische, hyperlokale advertenties. Precies de juiste auto op het juiste moment, terwijl AI-gegenereerde audio lokale betrokkenheid vergrootte.

Door deze mix van creativiteit, data en technologie verhogen we effectief het aantal leads en verkopen voor Louwman.
Winnende acties samengevat
- Gerichte campagnes op financiële meevallers: We bereikten mensen met plotseling extra geld, zoals loterijwinnaars en casinobezoekers, via slimme advertenties en gepersonaliseerde boodschappen.
- Hyperlokale en dynamische advertenties: Door advertenties te richten op locaties binnen 14 km van vestigingen en dagelijks geüpdatete auto-aanbiedingen, zorgden we voor maximale relevantie en bereik.
- Innovatieve technologieën voor lokale betrokkenheid: AI-generated Spotify-advertenties en dynamische content verhogen de lokale zichtbaarheid en betrokkenheid van potentiële kopers.