Hoe mobiele conversie optimalisatie leidt tot een 20.686% CROAS

Specialisaties in deze case
  • 20.686% Return On Agency Spend

  • 5 A/B tests: 2,84% tot 9,42% transactie uplift

  • 98% zekerheid per experiment

Nespresso is een symbool van luxe koffie. Heerlijke, duurzame koffie en prachtige koffieverhalen. Het merk staat bekend om de hoge kwaliteit en innovatie. Altijd met de focus op een unieke koffie-ervaring, met een positieve impact op maatschappij en milieu.

The challenge

Nespresso heeft veel fans. Dat wordt ondersteund met de 95% herhaalaankopen. Toch is het niet helemaal zuivere koffie: de markt staat onder druk. Ook letten de consumenten steeds beter op de centen. Zo staat het merk voor een uitdaging: hoe behoudt het zijn trouwe klantenkring? Juist, door meer rendement uit de website te halen. Effectief reageren en klanten aantrekken. Ook mobiel. Pak je kopje koffie er maar bij en lees mee.

How we beat it

Verbetering van de mobiele gebruikerservaring is essentieel voor hogere conversie. Door strategische aanpassingen kunnen we de mobiele conversiegraad verhogen en gebruikers beter begeleiden.

Gebruikers beter begeleiden door:

  • Overzichtelijkere navigatie.
  • Categorie ingangen op de Homepage.
  • Grotere en duidelijkere add-to-cart knoppen op het koffieplein.
  • Een sticky breadcrumb op PDP’s.
  • Betere visuele hiërarchie op de log-in pagina.
  • 20.686% Return On Agency Spend

  • 5 A/B tests: 2,84% tot 9,42% transactie uplift

  • 98% zekerheid per experiment

Dit wil ik ook!