Hyperlokale strategie via SEA & Meta boost merkbekendheid en omzet voor Hubo

  • +103% totale stijging offerte aanvragen

  • 217x return on Fingerspitz

  • 3,51% extra omzet testvariant

 

Hubo is dé specialist op het gebied van doe-het-zelf, met meer dan 55 jaar ervaring en ruim 170 winkels verspreid over Nederland. Of je nu zelf aan de slag wilt, samen met anderen of liever alles laat doen door hun vakmensen: bij Hubo ben je altijd verzekerd van deskundig advies, de beste producten en uitstekende service.

Elk filiaal wordt geleid door een zelfstandige ondernemer die jou persoonlijk helpt met het vinden van de juiste oplossing voor jouw klus.

De uitdaging

De concurrentie van grote spelers nam toe en de klantbehoeften veranderen sneller dan ooit. De vraag was: hoe behoud je je lokale charme én groei je in een steeds digitalere wereld, terwijl je concurrent grotere budgetten heeft? 

Het was duidelijk: landelijk gaat een onbegonnen strijd worden. Een slimme lokale aanpak bleek onmisbaar.

Zo lag ons antwoord in een sterke strategie met gerichte marketingacties o.b.v. lokale marktpotentie.

De route naar resultaat

Door het lokale karakter te omarmen, richten we ons op gebieden met het hoogste groeipotentieel. Met een op maat gemaakt model bepaalden we de beste locaties om te adverteren.

Zo vergroten we de impact in relevante regio’s en spreken we de juiste doelgroepen aan met een boodschap die precies de juiste snaar raakt.

Deze campagnestrategie sleutelde aan alle fasen van de marketingtrechter, waardoor elke interactie geoptimaliseerd werd voor conversie. Deze strategie bewijst hoe je als lokale speler toch kan concurreren met grotere ketens. 

Impact samengevat

  • Slimme locatiekeuze: We investeren gericht op gebieden met hoog marktpotentieel op basis van datagestuurde inzichten.
  • Gerichte doelgroepbenadering: We richten ons op de twee meest winstgevende klantsegmenten, met een boodschap die inspeelt op hun specifieke behoeften.
  • Efficiënte inzet van middelen: We optimaliseren de impact door ons marketingbudget te concentreren op de regio’s waar het meeste groeipotentieel ligt.