In de 8ste versnelling naar miljoenen pageviews per maand

Specialisaties in deze case
  • Continue stijging in zoektermen, organisch verkeer, social volgers én social verkeer

  • Van 0 naar 7,5 miljoen paginaweergaven in één jaar!

Net zoals Max Verstappen en Lewis Hamilton heeft Racingnews365 de laatste jaren zijn stempel gedrukt op het gebied van de Formule 1 in Nederland. Maandelijks bereikt het nieuwsplatform miljoenen F1-fans in Nederland met unieke content die altijd vers van de pers is. De redactie bestaat uit de beste F1-journalisten van Nederlandse bodem, aangevuld met internationale journalisten.

De uitdaging

RacingNews365.nl heeft in Nederland de afgelopen jaren ontzettend mooi terrein gewonnen. In sneltreinvaart zijn de pageviews gestegen. Genoeg reden om ook buiten Nederland te treden en internationaal de F1-liefhebbers te voorzien van het laatste nieuws. 

Maar dat valt niet mee. De online concurrentie is op dit gebied te vergelijken met de concurrentiestrijd tussen Red Bull en Mercedes: moordend! Hoe zorgen we ervoor dat we snel in andere landen onze stempel drukken?

De oplossing

De eerste vrije training waarin we data verzamelen is begonnen. In dit geval starten we met een zoekwoordonderzoek om de potentie in UK en US te bepalen. Vanuit dit zoekwoordonderzoek hebben we een TAC-model kunnen bouwen.

Daarmee starten we de tweede vrije training. Hier moeten we onze strategie verder uitbreiden en ons chassis versterken. We weten dat de Formule 1 fans fanatiek zijn. Grote kans dat we ze via Facebook groepen kunnen aanmoedigen de website te bezoeken en te praten over races. Om die reden hebben we een aantal Facebook groepen aangemaakt en opgekocht. 

Aansluitend hebben we tijdens vrije training drie op de Nederlandse website een verwijzing gemaakt naar de .com website en naar alle sociale media kanalen internationaal. De groep volgers die al op het Nederlandse platform zat, hebben we op deze manier heel snel kunnen triggeren om ook de .com website te bekijken en de social accounts te volgen. 

We hebben wat advertentiebudget erbij gepakt. Bij de lancering hebben we een kleinschalige campagne gedraaid om iedereen te laten weten dat we live zijn. Ook draaien we tijdens het raceweekend lokale campagnes rondom het circuit, enkel wanneer de fanbase aanwezig is, om zo de echte fans direct de website van Racingnews365.com te laten zien.

Verder moeten we voor deze race goed sleutelen aan de Core Web Vitals, aangezien dat de belangrijkste nieuwste ontwikkeling is binnen SEO. Het is super belangrijk dat de website helemaal klaar is voor deze update, op alle vlakken. Het moet namelijk in de toekomst miljoenen pageviews per maand aan kunnen. 

Resultaten

Op 18 januari 2021 zijn we live gegaan met het platform en de campagnes. Daarmee trokken we maar liefst 33.147 fans naar de tribunes in de eerste maand. Pole position! Hiermee kunnen we een goede start maken en de eerste positie behalen in Google.

In juli tikken we de 1.000.000 paginaweergaven aan binnen één maand. Maar we zijn er nog niet, we zijn nog lang niet tevreden. Eind 2021, in december, bereiken we met Racingnews365.com de 7,5 miljoen paginaweergaven. Wauw, wauw, wauw! En dit is pas de start van iets ontzettend moois…

Naast een ontzettende stijging in paginaviews, zien we ook dat we qua domein binnen no-time op 51 staan én is er een continue stijging zichtbaar in zoektermen, organisch verkeer, social volgers en social verkeer. De eerste stap is gezet. Op naar meer!

  • Continue stijging in zoektermen, organisch verkeer, social volgers én social verkeer

  • Van 0 naar 7,5 miljoen paginaweergaven in één jaar!

Dit wil ik ook!