Specialisaties in deze case
  • 1,178% ROAS uit social campagnes

  • +140% in seizoenverkopen

  • +55k offline winkelbezoeken door online campagnes

Online autoriteit claimen in de fast service branche

FFC (Food Franchise Company) is een franchiseorganisatie die onder andere Kwalitaria beheert. In de afgelopen 25 jaar zijn er ruim 130 locaties geopend van de landelijke cafetaria formule. Op een verantwoorde en duurzame manier brengt de organisatie smaakvolle producten bij zijn gasten. 

De uitdaging

In de fast service branche hebben gasten twee grote drijfveren: gemak en genieten. Waar vroeger de meeste gasten welkom geheten werden in de cafetaria, besteld inmiddels al bijna 50% zijn of haar maaltijd online. De delivery markt groeit hard. Hoe kan Kwalitaria het beste omgaan met deze verschuiving van offline naar online, om zo online autoriteit te claimen?

Het eigen platform van Kwalitaria is flink gegroeid, in zowel bezoekers als e-commerce omzet!

Kristie Beliën

Account Strateeg

De oplossing

Voor Kwalitaria zijn we aan de slag gegaan met hyper local campagnes, rondom de vestigingen van Kwalitaria. Daarbij hanteren we een tweeledige zichtbaarheid strategie, waarbij we onderscheid maken in always on en een impuls gedreven aanpak. 

Bij de always on strategie spelen in op het zoekgedrag van de customer journey. We optimaliseren de organische resultaten en zetten zowel google search ads als local campaigns in. Daarnaast vindt remarketing ook plaats via diverse kanalen, waarin je die lekkere hamburger weer voorbij ziet komen en je weer trek krijgt! 

Bij de impuls gedreven strategie gaan de campagnes aan rondom de uren waarin de meeste mensen lunchen of avondeten. Juist op die moment wil je volop zichtbaar zijn met een full funnel approach. Daarnaast hebben we mobile push notificaties ingezet, via onder andere Flitsmeister. Zodra een automobilist in de buurt van een vestiging komt, krijgt hij een melding op zijn telefoon om een lekkere deal te scoren bij de Kwalitaria in de buurt.

Het resultaat

Het succes van de campagne komt voort uit de totale waarde van online en offline bestedingen. Op deze totale indexcijfers heeft Kwalitaria dan ook een mooie plus kunnen zetten! 

Het eigen platform van Kwalitaria is ook flink gegroeid, in zowel bezoekers als e-commerce omzet. Hierdoor is de afhankelijkheid van andere thuisbezorging-platformen geslonken.

  • 1,178% ROAS uit social campagnes

  • +140% in seizoenverkopen

  • +55k offline winkelbezoeken door online campagnes

Dit wil ik ook!