Marketing Automation boost retentie: +152% herhaalafspraken uplift voor Faceland

Specialisaties in deze case
  • +152% herhaalafspraken uplift na personalisatie

  • +70% maandelijkse herhaalafspraken

  • +450% ROI op agencykosten

Faceland is een internationale kliniekketen voor injectables, chirurgie en huidtherapie. Actief in Nederland, België, Zwitserland, en Duitsland, zetten ze de toon door verwachtingen te overtreffen en de wow-factor te leveren. Zo groeit het bedrijf sneller dan ooit, maar houdt vast aan hun filosofie: top zorg voor minder, altijd méér dan je verwacht.

 

“Fingerspitz heeft veel specialisten in huis met veel kennis over online marketing, dit zien we als belangrijk verlengstuk in onze eigen marketing.” – Nina, Online Marketing Manager bij Faceland

 

De uitdaging

Klantbinding en inkomsten boosten? Yes, via slimme herhaalafspraken voor Botox behandelingen. Wel met twee uitdagingen op de loer: een compleet klantoverzicht ontbreekt. Ook hebben we vanuit onze samenwerking beperkte invloed op de hele customer journey. Dit vraagt om een mooie mix van kwalitatief onderzoek, data-analyse, analytics en marketing automation.

De route naar resultaat

Door in de data te duiken, ontdekten we welke optimalisaties in de persoonlijke mail flow nodig waren. Vervolgens clusteren we de data:

Zo was een strategische flow geboren.

Door cross-domain tracking in te richten via Google Tag Manager, is de hele customer journey inzichtelijk in GA4.

En nu echt van facelift naar uplift.

Onze behandeling is geslaagd!

  • +152% herhaalafspraken uplift na personalisatie

  • +70% maandelijkse herhaalafspraken

  • +450% ROI op agencykosten

Dit wil ik ook!