Webinar

Het CMO’s Geheim – hoe je marketing verkoopt aan de CFO

  

Vaak worden marketinginitiatieven gezien als kostenposten, wat het lastig maakt om goedkeuring te krijgen voor budgetten. Maar wat als je je plannen als winstgevende investeringen presenteert?

In deze sessie neemt Jaap Jacobs (Managing Director & bedenker van de Growth Lab) je mee in een cruciale uitdaging voor elke CMO en marketeer: hoe overtuig je de boardroom, met name de CFO, van het strategische belang van je marketingplannen?

In slechts één uurtje tijd laat hij zien hoe je de kloof tussen marketing en finance overbrugt door gebruik te maken van data, ROI-berekeningen en overtuigende business cases.

Aan de hand van de Minto-piramide en praktische voorbeelden leer je hoe je marketing kunt herpositioneren als een strategische investering, met meetbare resultaten die bijdragen aan de bedrijfsdoelen.

3 december 9:30 uur (online + terugkijk-optie)

Wat je gaat leren:

  • Hoe je een marketingplan opstelt en presenteert als een investeringsvoorstel;
  • Hoe je mROI (Marketing Return on Investment) berekent en inzet om je case te onderbouwen;
  • De beste manier om kort, krachtig en datagedreven aan de C-suite te presenteren.

Ben je al Growth Lab lid? Meld je dan aan via de RSVP.
Ben je nog geen Growth Lab lid? Maak gratis je account aan en klik op de RSVP knop.