Of personalisatie wel echt nodig is? Stop met twijfelen!

Personalisatie is de volgende stap in het continu verbeteren van je online marketing aanpak. Klanten zijn er niet alleen aan toe, ze verwachten het zelfs van je. Bij Fingerspitz combineren we jouw data met onze kennis & technische mogelijkheden om dit te kunnen bewerkstelligen.

Geen mag, maar een moet

Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat de organisaties die personalisatie succesvol toepassen hierdoor 5 tot 15 procent meer omzet behalen en hun marketingbudget 10 tot 30% efficiënter inzetten. Tijd om te stoppen met twijfelen of het wel echt nodig is.

Een mix van data & content

Uiteindelijk draait het allemaal om relevantie. Als jij precies op het juiste moment in de customer journey een relevante oplossing aanbiedt, ben je van waarde. Data helpt je om om de juiste content voor ieder individu te kunnen presenteren. Zo kun je personaliseren op je website, in je app, in je advertenties en in e-mail.

Het leuke: samen hebben data en content een wisselwerking. Dankzij data weet jij wat voor content je moet maken, en via je content distributie verzamel je weer meer waardevolle data.

De juiste tools: BlueConic & Datatrics

De CDP (customer data platform) industrie is booming. Niet gek natuurlijk, want naast data en content zijn de juiste tools ook belangrijk voor goede personalisatie. Een CDP “bevrijdt” data uit de ingewikkelde, ongrijpbare tech stack. Een CDP biedt completere en benaderbare profielen van klanten en prospects op individueel niveau. Oftewel, je krijgt een “single customer view”. Het is de eerste stap richting omnichannel personalisatie: de juiste boodschap op het juiste moment, voor de juiste persoon. 

Fingerspitz is officieel partner van CDP-marktleider BlueConic en all-in-one dataplatform Datatrics. Beide platformen helpen je om relevanter te communiceren en activeren in iedere fase van de klantreis.

Wil jij ook het maximale uit je bezoekers halen?

Klinkt het bovenstaande als iets waar ook jouw bedrijf mee aan de slag moet? Wil je weten wat we met BlueConic of Datatrics voor jouw organisatie kunnen betekenen? Onze specialisten beantwoorden onder het genot van een kopje koffie met plezier al je vragen, bel ons eens!

Tim van IJsendoorn
Partner & innovation manager