Minder afhankelijk zijn van een webdeveloper? Met Google Tag Manager heb je eenvoudig zelf controle over het beheren en implementeren van divsere marketingtools. Denk aan de code voor Google Analytics, marketing automation software zoals Sharpspring, Marketo, Hubspot en vele anderen en natuurlijk de remarketing ‘pixels’ van Google Ads, Microsoft Ads, Facebook, Twitter en LinkedIn. En tal van andere online marketing tools.

De voordelen van Google Tag Manager

  • Meer inzicht in je webstatistieken
  • Snel toevoegen van nieuwe scripts
  • Aanpassingen doorvoeren zonder tussenkomst van de webdeveloper
  • Sneller laden van webpagina’s door gebruik van maar 1 script

Meer inzicht leidt tot meer conversie

Met behulp van Google Tag Manager krijg je eenvoudig meer inzicht in het gedrag van je bezoekers. Door het instellen van verschillende tags en triggers kunnen we bijna elk element op een website meetbaar maken. Deze statistieken kun je vervolgens weer bekijken in Google Analytics. Hier vind je alle data op één plek. Daar kun je meteen zien waar kansen liggen voor verbetering.

In Google Analytics kun je onder andere klikken op e-mailadressen meten en verwijzende links naar andere websites nagaan. Deze gegevens (events) worden vanuit Google Tag Manager ingeschoten. Via dit systeem kunnen we zelfs specifieke invulvelden van formulieren bijhouden.


Als Google Tag Manager eenmaal geïmplementeerd is, kunnen wij gemakkelijk en snel nieuwe scripts toevoegen zonder tussenkomst van een webdeveloper. Denk bijvoorbeeld aan remarketingscripts of scripts die het mogelijk maken om conversies te meten in externe omgevingen, zoals Bing Ads of de Facebook conversiepixel.

Op basis van een meetplan maken wij alle gewenste statistieken inzichtelijk.

Hoe wij te werk gaan

Wij analyseren je website en vervolgens stemmen we samen met jou af welke doelen gemeten moeten worden of welke externe scripts ingeladen moeten worden. Aan de hand daarvan stellen we Google Tag Manager in. Daarna leveren we eenmalig een script aan, welke een webdeveloper eenvoudig kan plaatsen op de website. Als Google Analytics nog niet ingericht is, kunnen wij dit ook voor je doen. Vervolgens kun jij profiteren van alle extra informatie die je te zien krijgt.

Tag Management tools die wij ondersteunen

De tag manager van Google is niet de enige op de markt, Fingerspitz is bekend en ondersteund meerdere tag managers. Ben je op zoek naar een partner met een bredere kennis van tag managers dan ben je bij Fingerspitz aan het juiste adres!

Wil jij ook gebruik maken van Google Tag Manager?

En zo meer meetbaar maken op je website? Of wil je zelf scripts toe kunnen voegen? Neem contact met ons op of kom een keer langs voor meer informatie! Met een paar quick wins bereik je snel resultaat.