Online adverteren is kostbaar en tijdintensief. Het eindresultaat bepaalt uiteindelijk jouw succes. Met programmatic buying bereik je jouw doelgroep op het juiste moment, tegen lage kosten en het gewenste resultaat!
De voordelen van Programmatic Buying
- Extreem efficiënt en meetbaar
- Eén-op-één communicatie op verschillende kanalen en devices
- Goedkoop inkopen
- Bereik 98% van alle online uitgevers
Wat is Programmatic Buying eigenlijk?
Programmatic buying is het volledig geautomatiseerd advertentieruimte inkopen bij een uitgever. Doordat de meeste websites gebruik maken van ‘cookies’ wordt het online gedrag van een websitebezoeker in kaart gebracht. Op basis van deze data wordt automatisch besloten of deze persoon geschikt is om jouw boodschap te tonen.
Waarschijnlijk heb je er zelf, bewust of onbewust, ook mee te maken gehad. Denk maar eens aan die keer dat jij een banner te zien kreeg op diverse websites omdat jij op zoek bent geweest naar een bepaald product. Zo kun je bijvoorbeeld een banner laten zien aan iemand die een product in de winkelwagen heeft gelegd maar nog niet heeft afgerekend. Dit noemen we remarketing.
Programmatic advertising en Programmatic buying
Programmatic advertising technologie belooft het systeem van programmatic buying efficiënt te maken, en dus goedkopen, door mensen uit het proces te halen.
Prijs en Prioriteit
Uitgevers hebben vaak een groot aanbod aan advertentieruimte. Zo kies je voor een plekje op de homepagina van een website, of voor een relevante rubriek. Misschien wil je de boodschap alleen tonen aan personen die geïnteresseerd zijn in golfnieuws of voetbal.
Afhankelijk van jouw budget en doelgroep werken we toe naar een succesvolle mix van uitgevers en verschillende banners. Zo zorgen we voor een optimaal resultaat van jouw campagne.
Adverteer op het juiste moment
Met programmatic buying bepaal je op welke tijd van de dag, week of maand jouw campagnes zichtbaar zijn. Wij analyseren de meest effectieve klikken en transformeren onze aanpak naar een winstgevende campagne. We zien welke websites en welke advertentieformaten- en posities het beste presteren.
Aan de slag met structured data
Structured data is een onmisbaar onderdeel van SEO geworden. Door Google te helpen én extra op te vallen, genereer je meer organisch verkeer. Makkelijk is het alleen niet.
Bij Fingerspitz werken meerdere gecertificeerde SEO-experts, met veel ervaring met structured data. We kennen de schema’s en tags op ons duimpje. Verschillende klanten genereren méér zoekverkeer naar hun website dankzij de slimme toepassing van semantiek en data entiteiten. Benieuwd welke structured data-tags jouw website beter vindbaar maken? We vertellen het je graag.