Weet jij nog hoe de wereld van Instagram eruitzag zónder Reels? Nee? Wij eigenlijk ook niet meer! Sinds de lancering in de zomer van 2020 weet menig Instagram-liefhebber het Reels tabblad te vinden. Juist dát maakt het zo aantrekkelijk dat je nu kunt adverteren in Instagram Reels. Interesting!
In het kort: wat zijn Reels?
Met Instagram Reels bereik je met je merk of bedrijf een groter publiek. Het is een mooie manier om, naast je trouwe volgers, ook anderen of misschien zelfs potentiële volgers te bereiken en die aan je merk te binden.
Voor wie ze nog niet kent: Reels zijn korte video’s van maximaal 30 seconden die je zelf gemakkelijk en snel kunt editten in de Instagram-app. Het is een laagdrempelige manier om toffe video’s te maken, waarmee je jouw product of dienst in de spotlights zet. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe kledingcollectie of een DIY van een woon- of doe-het-zelf-zaak. Hoe mooi is het om dit te tonen in een video!?
Ready, set, go! Start met adverteren
Een aantal maanden geleden is Instagram gestart met het testen van advertenties in Instagram Reels. Dat heeft positief uitgepakt, waardoor het inmiddels wereldwijd beschikbaar is. En dus óók in Nederland, yes!
Het adverteren zorgt ervoor dat je een nog groter bereik kunt behalen, waardoor je nieuwe mensen aanspreekt en kunt groeien. De advertenties verschijnen op verschillende plaatsen in de Instagram-app: in het Reels tabblad, in stories, in Explore en in je feed. Ze zijn te herkennen aan het woordje “gesponsord” onder de accountnaam. Wil je de advertentie overslaan? Ook dat kan!
Met adverteren in Reels maakt Instagram het voor een merk of bedrijf nog aantrekkelijker om dit onderdeel in de Instagram-app in te zetten. Reels waren al een mooie manier om nieuwe mensen te bereiken, maar door te adverteren bereik je uiteraard nog meer mensen. En misschien ook wel juist die mensen die jij wílt bereiken!