Google zit niet stil, dat weten we allemaal. Vorige week is Ads Creative Studio gelanceerd. Een nieuwe, slimme tool waarin meerdere creatieve oplossingen zijn samengevoegd. Ideaal om in samen te werken aan de meest creatieve uitingen. Benieuwd wat het voor jou kan opleveren?
Ads Creative Studio: wat kun je ermee?
Ontzettend tof, zo’n nieuwe tool. But first things first, eerst even te weten komen wat je ermee kunt! Ads Creative Studio vormt de basis van de creatieve reclametools van Google. Onder andere Director Mix, waarmee je video assets op schaal kunt creëren, tools voor dynamische weergave en HTML-5-creatie, dynamische audiotools én een projectbibliotheek.
En dat laatste is fijn, want hierin bewaar je al jouw gecreëerde content en kun je samen met anderen werken aan de creatie van advertenties. Een mooie, gecentraliseerde plek voor de creatie én het beheer van creatieve middelen.
Dit biedt een enorm voordeel, want op deze manier werk je gegarandeerd met dezelfde middelen. De tool is door Google niet voor niets ontworpen en op de markt gebracht om de samenwerking tussen verschillende teams te bevorderen. En het ziet er naar uit dat dit ze zeker gaat lukken!
Creativiteit voor iedereen toegankelijk
Met Ads Creative Studio zorgt Google ervoor dat je op een relatief laagdrempelige manier samen kunt werken aan tal van creatieve oplossingen. Deze tool zorgt ervoor dat het gemakkelijker is om meerdere content onderdelen op te bouwen en met elkaar samen te laten werken.
Waar je voorheen met verschillende creatieve oplossingen moest werken om te komen tot een mooi eindproduct heeft Google het nu voor elkaar gekregen om dit samen te brengen onder één paraplu. En het fijne is dat Google nu al heeft laten weten dat hier in de toekomst meer en meer tools aan toe worden gevoegd.
Je zou kunnen zeggen dat je op de langere termijn niet meer om Ads Creative Studio heen kunt. Zeker wanneer je al gebruikmaakt(e) van Display & Video 360, Campaign Manager 360 en / of YouTube. Deze tool is dé oplossing voor display, video en audio in één. Misschien ook wel voor jou?