-
+2659% extra klikken geld-lenen pagina
-
104.250 bespaard door organische leads
-
+23% boven doelstelling MQL
De uitdaging
Directa.nl was als website erg afhankelijk van vergelijkingssites zoals www.geld.nl of www.pricewise.nl en Google Ads verkeer (bijna 60% van alle leads). Hier gingen dan ook hoge kosten naartoe. Dat kan slimmer, zeker als een financiële organisatie zijnde.
Er is een lange periode weinig tot niets uitgevoerd in SEO werkzaamheden. De verhouding tussen SEO, SEA en verkeer uit vergelijkingssites is uit verhouding.
Directa.nl wil haar doelstelling verwezenlijken: van 1.062 organische MQL’s naar 1.274 organische MQL’s in 2022 (een stijging van 20 a 30%).=
De route naar resultaat
Met een vast budget hebben we de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Website analyse
- SEO optimalisaties
- Linkbuilding
Het aantal sessies (en de daaropvolgende MQL’s) werd verhoogd met een passende strategie. Door middel van techniek, content en autoriteit werd een duidelijke basis opgezet. De eerste potentiële optimalisaties werden duidelijk.
Na uitgebreid zoekwoordenonderzoek en een keyword-gap-analyse werd duidelijk wat er met de SEO-impactanalyse gerealiseerd moest worden. De informatie uit die analyses werd via een dashboard verzameld en de data werd berekend in Google Search Console en door Google Analytics te combineren met Google BigQuery.
Er werd geprioriteerd op potentie. Dankzij de analyses kon Directa.nl al snel naar een top-3 of top-10 positie stijgen, dankzij hoog-volume zoektermen.
De volgende stap was het aanpakken van de content: title tags, de H-koppen, overige content, alt-tags bij afbeeldingen en semantiek. De pagina’s schoten al snel naar een top-10 positie.
Uitkomsten
Ten overstaan van de data in februari 2022, was de verwachting dat er binnen zes maanden minimaal 100% meer organische clicks per maand waren. De resultaten waren verbluffend: Directa.nl heeft 289% meer organische clicks per maand behaald.
Een uitspringer is toch wel de pagina www.directa.nl/geld-lenen/. In augustus heeft de pagina 647% meer vertoningen gehaald en 3.338% extra clicks.
Een van de doelstellingen was het behalen van 1.274 MQL’s in 2022. Tot en met november zaten we al met 153% boven deze doelstelling. Naar verwachting zal de doelstelling met 164% overtreft worden in de rest van het jaar.
De exposure van Directa.nl is flink gegroeid. De site wordt nu 202% meer vertoond in de zoekmachine van Google ten opzichte van februari 2022.