-
+14.95% Share of Search
-
90.000 sessies naar dealers
-
5,13% CTR
Fyron Group, met merken als The Bastard, Grill Guru en OFYR, is geboren uit liefde voor eten en innovatie in de buitenlucht. Zij ontwikkelden o.a. keramische BBQ en zetten het, met name The Bastard, écht op de kaart in Nederland. Het merk bouwde een uitgebreid dealernetwerk op. Met hoogwaardige producten, sterke visuele content, tegen een betere prijs.
“Wij waren op korte termijn op zoek naar een partij die ons internationaal kon helpen groeien.” – Steven, Chief Product Officer bij Fyron
De uitdaging
Fyron Group staat voor een uitdaging: ‘Koken op een kamado bekender maken met The Bastard en dealers ondersteunen met méér traffic naar hun winkels.’ Het uiteindelijke doel? Marktleiderschap in het high-end BBQ-segment. Een eitje met de zomer om de hoek, zou je zeggen.
Het is tijd om wat olie op het vuur te gooien. Of beter gezegd, flink wat aanmaakblokjes. Want hoe doe je dat in een zeer competitieve markt?
De route naar resultaat
Hoe een nieuwe bastaard in town (of tuin) komt? Door de combinatie van innovatieve marketing met klantinzicht.
We hebben de gebruikelijke Customer Journey van SEE naar DO in reverse opgebouwd. Via dynamische social campagnes hadden we in no-time 250 hyperlocal campagnes live staan met jouw dichtstbijzijnde dealer.
Hoe overtuigen we de personen die al wél aan het oriënteren zijn op een nieuwe barbecue? Door het inzetten van zogeheten ambassadeur-content. Autoriteiten in de BBQ-wereld linken zichzelf aan The Bastard. Met deze gerichte campagne lichten we de unieke USP’s haarfijn uit en leggen we precies uit hoe je moet omgaan met dit type BBQ.
Opvallen in de social media strijd om aandacht? Onze sequential campagne speelde in op het BBQ-bereidingsproces: van de prep tot op het bordje.
Pas als je de ene uiting gezien hebt, mocht je door naar de volgende. Geen interactie? Dan laat je het wel heel heet worden…
Met goed getimede organische content – welke we met een dagbudget boosten – spelen we ook in op de actualiteit. Inspiratie in de vorm van recepten die op dat moment actueel zijn. Bewust aanwezig zijn op moment dat het maagje stiekem begint te knorren, zodat je ook écht behoefte hebt aan een Bastard om die honger te stillen.
De allerlaatste troef om marktaandeel te winnen: met Custom Intent targeting vissen we in de vijver van de buren. Mensen targeten die de concurrent aan het overwegen zijn. In onze toffe video speelt een beter alternatief de hoofdrol.
- Lokale verkooppunten benadrukken voor klaar-om-te-kopen klanten, gebruikmakend van een uitgebreid dealernetwerk.
- ‘The Bastard Explained’-videoserie en recepten inzetten om de voordelen van The Bastard te tonen en klanten te inspireren.
- Category Entry Points en gerichte advertenties gebruiken om bewustzijn en interesse in The Bastard te vergroten.