Automatisering, in het magazijn én in de performance max campagnes – Ecotools to the max

Specialisaties in deze case
  • +42.27% add to carts op de productpagina

  • +2.144% ROAS

  • €4.4 miljoen extra omzet per jaar

EcoTools is jouw partner in gereedschap. Al sinds 2005 onderscheiden ze zich in voordelig gereedschap en accessoires. Hoe? Slimme bulkinkoop en marktanalyses. Met een compact magazijn van 3.300 m² beheren ze 6.000+ producten. Dankzij data-gedreven inkoop zorgt Ecotools voor constante voorraad. Zo leveren vakmensen met het juiste materiaal altijd goed werk.

De uitdaging

EcoTools streefde naar flinke groei, voortbouwend op eerdere successen en magazijnautomatisering. Maar dan moet er wel ruimte en orde zijn in het magazijn. Blije klanten en een fijne werkomgeving boosten natuurlijk de omzet. Sleutelen maar!

De route naar resultaat

Onmisbaar in deze strategie is Google Ads, met een focus op efficiëntie en innovatie via weekdeals. Vanuit marktonderzoek werd onze strategie bevestigd.

Tijd om de prijsknallers inzichtelijk te maken.

Met ChatGPT weten we vanuit deze sheet geautomatiseerd alle campagneteksten te creëren.

De eeuwige vraag naar meer ruimte in het magazijn is opgelost door de producten die lang blijven liggen met korting én geautomatiseerd te pushen naar Performance Max.

Onze aanpak zorgde voor een ROAS om van te dromen.

  • Een slim script biedt een dynamisch overzicht van productprestaties. Campagnes segmenteren we in ‘Hardlopers’, ‘Gemiddeld’ en ‘Slecht presterend’.
  • De ‘Slecht presterende’ producten vormen de basis voor de weekdeals.
  • Google Sheet, ChatGPT-geoptimaliseerde content en Channable zorgen voor de sterkste processen en maximale tijdbesparing.
  • +42.27% add to carts op de productpagina

  • +2.144% ROAS

  • €4.4 miljoen extra omzet per jaar

Dit wil ik ook!