Een toename van 25% in bezoekers door slimme targeting & het gebruik van AI

Specialisaties in deze case
  • 52 unieke AI-gegenereerde modellen gegenereerd

  • 402.665 mensen bereikt

  • +25% bezoekers uit de specifieke doelgroepen bij het spreekuur

GGD West-Brabant bewaakt, beschermt en bevordert de gezondheid van iedereen met speciale aandacht voor risicogroepen. Dit doen we door risico’s voor de gezondheid te voorkomen en de gezondheid van alle inwoners te bevorderen.

De route naar resultaat

Hoe realiseer je effectieve preventieve seksuele gezondheidszorg wanneer je merkt dat je huidige communicatiekanalen je doelgroep niet bereiken? Door snel een nieuw merk op te bouwen, generatieve AI in te zetten voor unieke fotografie, en slimme targeting toe te passen, hebben we een nieuw communicatiekanaal ontwikkeld dat de doelgroep wél wist te bereiken en te activeren.

The challenge

GGD West-Brabant heeft grote behoefte aan preventieve seksuele gezondheidszorg. Het voorkomen van SOA’s is een stuk goedkoper dan genezen. Er is één groot probleem – met het GGD communicatiekanaal weten ze de specifieke doelgroepen niet te bereiken. Hoe gaan we tóch die preventieve zorg realiseren?

How we beat it

Door het ontwikkelen van het communicatiekanaal VrijBlij, het inzetten van generatieve AI voor beeldmateriaal en slimme targetingstrategieën, bereikten we precies de juiste doelgroepen met gepersonaliseerde content.

Met als resultaat een efficiënte inzet van middelen én een flinke stijging in de toegang tot zorg.

We vatten het samen

  • Ontwikkeling van het communicatiekanaal VrijBlij om doelgroepen effectief te bereiken.
  • Gebruik van generatieve AI voor het creëren van gepersonaliseerd beeldmateriaal.
  • Slimme targetingstrategieën voor een efficiënte middeleninzet en toename in zorgtoegang.

  • 52 unieke AI-gegenereerde modellen gegenereerd

  • 402.665 mensen bereikt

  • +25% bezoekers uit de specifieke doelgroepen bij het spreekuur

Dit wil ik ook!