+22,4% online omzet door slimme lokale optimalisatie & targeting

  • 22,4% omzetstijging uit de webshop

  • 59,3% omzetstijging door Google Ads optimalisering

  • 170% POAS door 'recent verhuisd'-campagnes’

Kwalitaria: dé plek waar snacken niet alleen lekker, maar ook leuk is. Voor iedereen, van de carnivoren tot de veggies en de flexers. Dat smaakt naar meer!

De uitdaging

Kwalitaria wilde 15% meer omzet via de eigen website. De uitdaging? Zorgen dat elke vestiging – groot of klein – evenveel profiteert van de digitale groei. Het probleem? Het algoritme gaf grotere locaties automatisch een voorkeurspositie.

De route naar resultaat

Om dit doel te bereiken, ontwikkelden we een vierdelige strategie die lokale zichtbaarheid en meetbare resultaten combineert. Zo pakten we het aan:

Gerichte targeting van nieuwe klanten

Ons startschot? Onderzoek. Daaruit bleek dat klanten gemiddeld 10 jaar trouw blijven aan hun snackbar. De belangrijkste reden om van snackbar te wisselen is bijvoorbeeld dat mensen verhuizen of dat de kwaliteit van een snackbar niet goed genoeg meer is. Hier speelden we op in door onder andere Meta Ads te targeten op mensen die recent verhuisd zijn. Dit zorgde voor nieuwe (vaste) klanten.

Reputatie als groeimotor

Als tweede stap haalden we, door middel van de Google Maps API en slimme AI-scripts, automatisch positieve reviews van Kwalitaria-vestigingen op. Dankzij ChatGPT koppelden we deze reviews aan dynamische visuals in een volledig geautomatiseerde feed. Het resultaat? Maar liefst 280 unieke, hyperlokale advertenties via Hunch, die niet alleen betrokkenheid verhoogden, maar ook het vertrouwen in Kwalitaria versterkten.

Een Google Ads-strategie op maat

Niet elke vestiging heeft dezelfde kracht. Daarom analyseerden we data per locatie en categoriseerden deze in vier typen: ‘Hero’s’, ‘Sidekicks’, ‘Villains’ en ‘Zombies’. Voor elke categorie stelden we een maatwerk strategie op: maximale zichtbaarheid in Google Ads voor ‘Hero’s’, vraag vergroting via sociale kanalen voor ‘Sidekicks’, gerichte remarketing voor ‘Villains’ en efficiënte Google Ads-campagnes voor ‘Zombies’. Dit biedt een gericht groeiplan voor elke vestiging.

Slimme optimalisatie van landingspagina’s

Tot slot wees de data uit dat te veel klanten afhaakten in de check-out of na het bezoeken van een stedenpagina. Dat kon beter. We hebben A/B-tests ingezet om verbeteringen door te voeren en de stedenpagina’s zijn zo geoptimaliseerd dat bezoekers sneller naar het juiste assortiment worden geleid. Daarnaast hebben we het checkout-proces verkort en vereenvoudigd. Hierdoor verhoogden we het conversiepercentage en werd een groot deel van het verloren potentieel alsnog benut.

Even samengevat

  • Gerichte targeting: Meta Ads gericht op recent verhuisden leverde een POAS van 170% én nieuwe vaste klanten op.
  • Sterkere reputatie: 280 hyperlokale advertenties op basis van reviews zorgden voor een omzetstijging van 7,03%.
  • Slimme Google Ads: Een strategie per vestigingstype leverde 59,3% extra omzet op.
  • CRO-optimalisatie klantreis: Optimalisaties van stedenpagina’s en het checkout-proces verhogen het conversieratio met 3,67%.