De laatste Facebook updates op een rijtje

leestijd 2 minuten
7 juli 2023

Uitbreiding zoekfunctie Facebook

De meest recente update van Facebook Graph Search maakt het makkelijker om oude berichten terug te vinden. Via de zoekfunctie kun je eenvoudig zoeken naar foto’s van bijvoorbeeld je diploma uitreiking of de bruiloft van je zus van twee jaar geleden. Is er een nieuwsartikel wat je nog wilde lezen? Ook deze kun je via de zoekfunctie terugvinden. Alle zoekresultaten zijn gepersonaliseerd en uniek per persoon. Dit betekent dat je alleen posts kan zoeken die met jou zijn gedeeld. Deze update wordt op dit moment uitgerold in Amerika op iPhone en desktop.

Tip: wil je hier nu al gebruik van maken? Wijzig je instellingen bij Facebook en zet de taal op “English (US)”.

Berichten opslaan

Herken je dat? Je komt een leuk bericht tegen op Facebook, maar je hebt op dat moment geen tijd om dit direct te lezen? Facebook biedt nu de optie om zo’n bericht op te slaan, zodat je dit bericht later terug kan lezen. Dit doe je door rechts bovenaan een bericht op het drop down menu te klikken en het bericht op te slaan. Op het moment dat je dit bericht wilt lezen vind je het aan de linkerkant in het menu van je nieuwsoverzicht.

Facebookbericht_opslaan

Koop button

Facebook is aan het testen met een Koop button in advertenties zonder dat je daarbij als gebruiker Facebook verlaat. Ze geven aan dat deze optie de privacy waarborgt en geen details doorverkoopt aan andere adverteerders. Als Facebook deze verandering verder gaat uitrollen, dan kan dit bijdragen aan meer verkopen en een hogere conversieratio via het sociale netwerk.

Facebook Groups App

De nieuwe Facebook Groups App helpt je om sneller en makkelijker interessante dingen te delen met groepen waar je deel van uitmaakt. Wanneer je de app opent zie je alle groepen waar je lid van bent in één oogopslag. Een nieuwe groep maak je eenvoudig aan en notificaties kun je makkelijk zien en beheren. Ook geeft Facebook suggesties voor groepen op basis van de pagina’s de je geliked hebt. 


Lees ook ons eerdere blog over het feit dat Facebook vanaf januari minder promotionele berichten van bedrijfspagina’s gaat tonen wanneer dit geen betaalde advertenties zijn. 

Lees meer over