Wat zijn structured snippets?
Structured snippets zijn korte feitjes die getoond worden als onderdeel van een zoekresultaat. De nieuwe toevoeging is twee weken geleden voor het eerst ontdekt. Nu Google er zelf een blog over heeft geplaatst, betekent dit dat de structured snippets de testfase al voorbij zijn. Met de snippets wil de zoekmachine de meest relevante informatie tonen aan de gebruiker.
Een voorbeeld
Een voorbeeld is terug te zien in het onderstaande resultaat op de volgende zoekopdracht: “Nikon D7100”. Hieruit komen specificaties van deze camera naar voren, de zogenaamde structured snippets. Deze data heeft Google uit een tabel gehaald van de review website waar het zoekresultaat betrekking op heeft.
Wanneer een structured snippet wordt weergegeven op een mobiel apparaat, ziet het er bijvoorbeeld als volgt uit:
Verdere informatie over structured snippets
In de aankondiging van Google staat dat de snippets zo zijn ontworpen dat ze ook werken op mobiele telefoons. Bovendien staat in datzelfde artikel dat er maximaal vier structured snippets per zoekresultaat getoond zullen worden. Vooralsnog hebben we deze nieuwe toevoeging nog niet gezien in de Nederlandse versie van de zoekmachine, maar dit is ongetwijfeld slechts een kwestie van tijd. We houden je op de hoogte van deze ontwikkeling!