Shopping campagnes in AdWords maken het mogelijk om je productgroepen en biedingen beter te stroomlijnen. Daarnaast krijg je beter inzicht in de prestaties en kun je nog relevantere producten promoten. Bovendien kan je met Google Shopping Campagnes rechtstreeks in Google AdWords door de producten in de Merchant feed scrollen. Daardoor wordt het gemakkelijker om bidmanagement op specifieke producten uit te voeren. Een Google Shopping Campagne is een uitbreiding van de Product Listing Ads (PLAs). Als je nog oude Google Shopping advertenties hebt geactiveerd, kun je bij de instellingen van de Shopping Campagne kiezen welke campagne je prioriteit geeft.
Resultaten testperiode
Google liet het campagne type door een beperkt aantal adverteerders in de VS testen. Deze testperiode leverde nuttige informatie op om het nieuwe campagnetype voor Product Listing Ads te verbeteren. Naar aanleiding van deze feedback, besloot Google de mogelijkheid voor bulkbewerking van productgroepen toe te voegen. De API-ondersteuning en een bod-simulator volgen binnenkort.
Positieve reacties
De reacties van de proefpersonen waren positief. De eerdere gebruikers gaven aan dat ze via Google Shopping Campagnes al veel nieuwe bezoekers naar hun website trokken. Wij gaan de komende maanden aan de slag met Google Shopping voor onze opdrachtgevers. In onze cases vertellen we je meer over onze ervaringen!
Meer informatie over het opzetten van een Google Shopping Campagne vind je hier: