Een afbeelding zegt soms meer dan duizend woorden. Dat moet Google hebben gedacht bij de introductie van de Image Extension voor AdWords. Afbeeldingen zijn van grote meerwaarde. Met name op het gebied van social media scoren foto’s erg goed.
Tot op heden was het alleen mogelijk om productfoto’s toe te voegen aan AdWords. Binnenkort is het ook mogelijk om overige afbeeldingen (zoals locatiefoto’s) toe te voegen. Dit opent de deuren voor een groot aantal adverteerders.
Rijkere content
De nieuwe extensie van Google geeft een toegevoegde afbeelding weer, wanneer deze zeer relevant is voor de internetgebruiker. Het grootste voordeel is dat je met één goede relevante afbeelding de consument veel meer informatie kan geven dan met de 95 karakters van een standaard AdWords-advertentie.
Stuur jouw afbeeldingen ter controle
Je kan zelf bepalen welke afbeeldingen je wilt koppelen aan je advertentie. Echter controleert Google de beelden wel vooraf. Een voorwaarde voor het toevoegen van afbeeldingen aan een advertentie is dat je over alle rechten beschikt. Het is dus niet mogelijk om beelden van derden te gebruiken. Dit om de objectiviteit en relevantie voor de bezoeker te waarborgen.
Wereldwijd gestart
De “image extensions” zijn inmiddels over de hele wereld beschikbaar. De extensie is tot op heden alleen verkrijgbaar in het Engels. Is jouw organisatie geïnteresseerd in deelname aan de “image extension beta”? Je kunt je aanmelden bij Google via dit formulier.