Super Slim: Robert

leestijd 3 minuten
13 november 2019

Wie is de Fingerspitzer nou eigenlijk en waar halen wij onze inspiratie vandaan? Dit keer stellen we 10 super slimme vragen aan online marketeer Robert. Een fijne dosis online marketing braintainment voor het weekend. 

Q/A: 10 super slimme vragen aan Robert

Robert is online marketeer bij Fingerspitz. Hij helpt organisaties om hun online vindbaarheid te verhogen en hun doelen beter, sneller en makkelijker te bereiken. Deze doelen zijn over het algemeen meer verkopen realiseren, omzet verhogen of meer aanvragen verkrijgen. Maar het kan ook betekenen dat we naamsbekendheid gaan verhogen. 

1. Zeg eens iets super slims. 

“Stel voor, je staat 2 meter van een muur. Je doet telkens een stap die precies de helft van de afstand is, dus de eerste stap is 1 meter, de volgende is 50 centimeter etc. Hoe kan het dat je in de praktijk een keer tegen de muur aanloopt, maar statistisch gezien nooit?”

Te moeilijk. Volgende vraag:

2. Wie is je favoriete influencer op online gebied?

“Mijn favoriete influencer is Larry Kim. Hij weet vaak goede short-cuts te vinden om meer resultaat te halen met een specifieke aanpak. Het zijn vaak concrete win-win situaties waar je ook wat mee kan in de praktijk.”

3. Wat is/zijn je favoriete on- en offline tool(s)?

“Mijn favoriete online tools zijn Canva, Pixlr en Keywordtool.io. Handige (gratis) sites, waarbij je snel en eenvoudig resultaat krijgt. Canva is echt ideaal voor als je snel en makkelijk afbeeldingen wilt ontwerpen, Pixlr is een gratis Photoshop light programma en Keywordtool is superhandig als je snel zoekwoorden wilt ontdekken.Qua offline tools zijn Excel en Notepad mijn favoriete tools. Met Excel kun je veel data snel omvormen en Notepad gebruik ik altijd om notities te maken. En het handigste bij Notepad is dat alles automatisch opgeslagen wordt, nooit meer (per ongeluk) verwijderde notities!”

4. Welk(e) online marketing gerelateerde artikel(en) heb jij als laatste gelezen?  

“Het laatste artikel wat ik heb gelezen ging over hoe je meer SEO verkeer naar je website kunt halen, zonder linkbuilding of nieuwe content toevoegen.”

5. Wat is je favoriete website of blog? 

“Mijn favoriete blog is het verzamelblog van Growthhackers. Hier worden allemaal artikelen gedeeld met vaak nieuwe of interessante inzichten.”

6. Waarvoor kunnen we je ’s nachts wakker maken?

“Het allerliefst slaap ik gewoon door. Maar mocht het niet levensbedreigend zijn en je móet me ergens voor wakker maken, dan is het voor een nieuwe aflevering van de BBC serie Sherlock Holmes of een finale-wedstrijd van FC Twente. Helaas in dat laatste geval weet ik zeker dat ik de komende jaren ’s nachts kan verder slapen…”

8. Om welke video heb jij recentelijk heel hard gelachen? (of welke video heeft je geïnspireerd?)

“De video die mij een beetje heeft geïnspireerd, maar vooral heeft laten denken “Pak mijn geld, dit apparaat wil ik” is een Flyboard Air die onlangs is ontwikkeld. Het doet een beetje denken aan de film Back to the Future, waarmee je met een hoverboard kunt skaten.” 

9. Welk onderdeel van online marketing vind jij het meest interessant en waarom? 

“Het meest interessante vind ik dat je op basis van data heel gericht conclusies kunt trekken over doelgroepen. Zo kun je stukje bij beetje het gedrag, de motivatie en intentie van je doelgroep achterhalen. En het leukste gedeelte is samen met bedrijven gerichte strategieën ontwikkelen om zo nóg meer resultaat te boeken.”

10. Tot slot, vul in: … is 100% Fingerspitz.

“Uitdaging, kennis, plezier en topsfeertje is 100% Fingerspitz.”

Lees meer over