Wie is de Fingerspitzer nou eigenlijk en waar halen wij onze inspiratie vandaan? Dit keer stellen we 10 super slimme vragen aan online marketeer Desiree. Een fijne dosis online marketing braintainment voor het weekend.
Q/A: 10 super slimme vragen aan Desiree
Desiree is online gedragsmarketeer bij Fingerspitz. Vanuit een bachelor psychologie en een master economische psychologie is ze zo de marketing ingerold. Bij Fingerspitz zorgt ze niet alleen voor de vindbaarheid van klanten, maar ook dat doelgroep van die klant doet wat ze moeten doen als ze op hun site beland zijn. Online gedrag en het sturen daarvan is waar ze zich het liefst mee bezig houdt. Inofficieel is ze ook voorzitter van de feestcommissie bij Fingerspitz. Game nights, lasergamen, stappen. Kan geregeld worden 😉
Als ik aan anderen vertel wat ik doe, dan leg ik uit dat ik ‘Online Wereldverbeteraar’ ben. Dan vraag ik wat ze irritant vinden als ze op een site zitten, en dat ze waarschijnlijk niet de enigen zijn die dat vinden. Door zulke dingen op te lossen, wordt de online wereld toch heel wat beter, niet? 😉
1. In een vaas zitten 5 rode, 4 groene en 1 blauwe knikker. Je pakt 3 knikkers uit de vaas zonder terugleggen. Bereken de kans op 3 verschillende kleuren.
“Nope
2. Wie is je favoriete influencer op online gebied?
Dat zijn Talia Wolf, Justin Rondeau & Peep Laja. Alledrie influencers op het gebied van conversie optimalisatie.
3. Wat is/zijn je favoriete on- en offline tool(s) en/of apps?
Sowieso Canva, vanwege het gebruikersgemak en de snelheid. En Slack is echt fantastisch, zó handig! Voor m’n werk ben ik vooral fan van Hotjar.
4. Welk(e) online marketing gerelateerde artikel(en) heb jij als laatste gelezen?
Een artikel van ConversionXL, over wat je nog kunt doen als je qua growth hacking het maximaal haalbare al hebt hebt gehaald.
5. Wat is je favoriete website of blog?
ConversionXL, of CXL, omdat ze de stof vaak direct toepasbaar maken en goede, praktische voorbeelden delen. Verder zitten in mijn RSS-feed de blogs van VWO, Conversion Rate Experts en Digital Marketer. Ook het Slack-channel van Conversion World vind ik erg fijn! Zo kun je heel makkelijk in contact komen met andere conversie experts, en worden er goede blogs en resources gedeeld.
6. Waarvoor kunnen we je ’s nachts wakker maken?
Taart (Red velvet!), verse groene thee, kattenfilmpjes en flauwe Harry Potter-grapjes. Oh, en Jägermeister. En wintersport ook!
7. Welk social media kanaal gebruik je zelf het meest?
Facebook, Instagram & SnapChat (keuzestress, haha).
8. Om welke video heb jij recentelijk heel hard gelachen? (of welke video heeft je geïnspireerd)
Geniaal dit!!! Ik lig elke keer helemaal dubbel. Hiervoor mag je me ook zeker weten wakker maken! Maar deze is echt best of both worlds. Rubber chickens + muziek en in dan in de mix op manieren zoals het niet origineel bedoeld is. Love it.
9. Welk onderdeel van online marketing vind jij het meest interessant en waarom?
Conversie optimalisatie (duhh). Hier komen zoveel verschillende aspecten in terug: design, taal, techniek, focus, psychologie, data. Daar heb ik mijn handen wel aan vol. Bovendien is het constant in verandering en kun je altijd nieuwe dingen proberen!
10. Tot slot, vul in: … is 100% Fingerspitz.
Fingerspitz is met vol enthousiasme ergens voor gaan. On- & Offline, zowel tijdens kantoortijden als daarbuiten. Niks halfbakken, no gray area’s. Het is aan of uit. Of dit nu met klantcontact of met bier is, we gaan voor het maximale.