Nice! Jouw blik is continu gericht op de toekomst. Je investeert veel tijd in je eigen ontwikkeling. Je blijft experimenteren en leren; ga zo door!
Wil je zo blijven doorgaan? Verdiep je de komende periode vooral in nieuwe en aankomende technologieën en werkwijzen, voor de realisatie van niet alleen persoonlijke, maar vooral ook organisatorische groei.
Dit is jouw online marketing survival kit:
Gebruik het lab om te blijven onderzoeken en experimenteren, zodat ontwikkeling nooit stopt.
Gebruik de verrekijker om je blik op de toekomst scherp te houden. Blijf zoeken naar nieuwe innovaties en ontwikkelingen die kansen bieden.
Gebruik het kompas om je focus te houden op de belangrijkste doelen, en zowel persoonlijke als organisatorische groei te realiseren.
Benieuwd naar de score van je collega?
Vul een e-mailadres in, en we sturen hem of haar een uitnodiging om de test ook te doen!
Handige tips
SCRUM
- Werk al je projecten uit in een roadmap. Bepaal wat je wanneer gedaan wilt hebben. Werk daarbij met sprints: één sprint is twee weken.
- Zorg ervoor dat de voortgang van ieder project transparant is en voor iedereen inzichtelijk. Creëer één centraal projectplan, bijvoorbeeld met Trello.
- Praat elkaar dagelijks bij over het proces in een korte “stand-up”: wat heb je de dag ervoor gedaan? Waar ben je tegenaan gelopen? Wat heb je van elkaar nodig? En wat ga je vandaag doen?
Doelen stellen
- Gebruik het OKR-model: dit staat voor Objectives & Key Results. Dit model wordt door de innovatiefste organisaties uit Silicon valley toegepast,: denk aan Google, Intel en Amazon.
- Maak je Objectives (doelen) hyper ambitieus: als je ze uiteindelijk voor 60/70% hebt behaald, zit je goed. Haal je je doelen voor de volle 100%? Dan ben je niet ambitieus genoeg geweest.
- Zorg dat je iedere week 1% verder bent dan de week ervoor. Dat is een nihil verschil, dus zeker haalbaar. Maar over een tijdsperiode van een jaar is dat maar liefst 66%!
Slimmer werken & sneller groeier
- Verdiep je in de kunst van growth hacking. Daarmee hack je bepaalde kansen in de digitale industrie, om te groeien.
- Automatiseer wanneer je 2x hetzelfde doet. Met tools als Zapier maak je de slimste en handigste koppelingen tussen tools, acties en processen.
- Keeping score is ontzettend belangrijk. Ga je je doelen halen? Wat moet je doen om bij te sturen? Maak daarbij gebruik van slimme dashboards, zodat je snel de juiste beslissing kunt nemen.
Volgende stap: test de digitale volwassenheid van je organisatie
Met de Digital Growth Grader test je de digitale volwassenheid van je organisatie. Doe de test, zie waar je staat & groei door!