Veel bedrijven halen nu al goede resultaten door te adverteren via Facebook. Het grote voordeel van adverteren via dit bekende social medium, is dat je heel gericht kunt targetten op kenmerken van je doelgroep. Maar als je veel producten hebt, is het lastig om een keuze te maken welk product je in de spotlight zet. Facebook’s nieuwe feature Multi Product Ads maakt dit voor adverteerders een stuk makkelijker. Maar wat kun je precies met de vernieuwde functie van Facebook en wat zijn de voordelen?
Laat meerdere producten zien in één advertentie
Facebook Product Ads biedt adverteerders de mogelijkheid om met meerdere producten te adverteren binnen één dynamische advertentie carrousel. Hierbij heeft ieder product een eigen afbeelding, beschrijving en bestemmings URL. Facebook kan voor je bepalen welke producten hierin getoond worden. Zo kun je de ‘meest bekeken’ of ‘meest verkochte’ producten van je website of app dynamisch laten weergeven. Wanneer producten dynamisch ingeladen worden, kan Facebook zelfs het adverteren van een specifiek product stopzetten als de voorraad hiervan op raakt.
Dynamisch en getarget
Maar aan wie laat je deze advertenties zien? De volledige potentie van deze vernieuwde vorm van adverteren wordt pas zichtbaar wanneer je het combineert met de uitgebreide targeting mogelijkheden van Facebook. Zo is het mogelijk om de inhoud van de Product Ads dynamisch te laten samenstellen aan de hand van de activiteiten en interesses van de Facebook gebruikers. Op deze manier krijgen individuele gebruikers advertenties te zien die specifiek hierop zijn afgestemd.
Wat betekent dit voor jou?
Met deze dynamische en opvallende vorm van adverteren kun je heel gericht en relevant adverteren op Facebook. Door de juiste doelgroep aan te spreken met productgerichte advertenties, kun je betere doorklikratio’s behalen en uiteindelijk een hogere return on ad spend. De nieuwe Multi Product Ads van Facebook zijn reeds beschikbaar in Nederland. Wil je hier als een van de eersten mee aan de slag gaan? Dan helpen wij je graag verder.