Instagram is een enorm geliefd social media platform en groeit nog steeds. Er zijn inmiddels 1 miljard actieve gebruikers, maar hoe zorg je er nou voor dat jouw posts gevonden worden in die drukte? En hoe krijg je eigenlijk meer volgers op Instagram wanneer jouw merknaam minder bekend is? Bekijk onze 4 belangrijkste tips!
Heb je nog geen Instagram account? Bekijk dan even onze Instagram quickstart guide. Hier leggen we uit hoe je het snelst aan de slag kunt gaan met Instagram!
#1. Gebruik goed beeldmateriaal
Veruit de belangrijkste reden waarom mensen een bedrijf gaan volgen, is de content die op de pagina wordt gedeeld. Goed beeldmateriaal is dus super belangrijk. Voordat iemand overgaat tot het volgen van je pagina, bekijkt deze persoon vaak de laatste 10 foto’s die zijn geplaatst. Wees dus relevant, inspirerend én uniek. Bied foto’s en content aan die past bij de uitstraling van je bedrijf. Kies voor één stijl in je fotofeed: licht, kleurrijk, pasteltinten of juist donker en industrieel.
Extra Tip: Maak gebruik van een inhaakkalender
Met behulp van de inhaakkalender kun je in één oogopslag zien op welke relevante dagen jij kunt inhaken en kun je direct aan de slag met je contentplanning. Op deze manier ben je het hele jaar door relevant. Benieuwd? Download dan gratis onze inhaakkalender!
#2. Post regelmatig
Als je dagelijks post zal je makkelijker nieuwe volgers aantrekken en je huidige volgers behouden. In je Instagram Business profiel kun je je statistieken bekijken en erachter komen wat de beste tijd is om te posten. Als er meer gebruikers actief zijn op Instagram rond een bepaalde tijd, zal je dit zeker merken in je engagement. Hoe meer volgers jou zien, hoe meer je in hun hoofd terechtkomt.
#3. Gebruik relevante hashtags
Het gebruik van hashtags is populair onder Instagram gebruikers. Zoek zelf eens naar bepaalde hashtags die relevant zijn voor jouw bedrijf. Als je nog niet zoveel engagement krijgt op jouw posts kun je het beste niche hashtags gebruiken die minder vaak worden gebruikt. Instagram kiest namelijk posts uit die de meeste engagement hebben gekregen en plaatst deze bovenaan de pagina. Zo wordt je mega snel gevonden door andere gebruikers! Je kunt maar liefst dertig hashtags gebruiken per foto, dus ga alvast brainstormen en maak een aantal handige lijstjes die je gemakkelijk kunt kopiëren en plakken.
Meer omzet dan ooit uit je Instagram campagnes?
De Social Advertising 101 is dé onmisbare hub voor winnende campagnes op social media. Met recente statistieken, tips, en meer!
Download nu!
#4. Adverteer op Instagram
Op diverse internetsites kun je Instagram followers kopen. Handig, zou je denken. Wij raden het ten strengste af. Natuurlijk is het leuk om een grote groep volgers te hebben, echter is het wel zielig als deze duizenden volgers jou helemaal geen ‘likes’ opleveren. Dit kan schadelijk zijn voor je reputatie en autoriteit. Volgers die wél geïnteresseerd zijn zullen met een scheef gezicht jouw account bekijken. Bovendien, deze nep-accounts zijn echt niet geïnteresseerd in jouw business, weggegooid geld dus!
Als je toch geld wilt uitgeven aan Instagram, kies er dan voor om te adverteren. Hiermee kun je op zoek gaan naar nieuwe volgers, die passen binnen jouw gewenste doelgroep. De targeting mogelijkheden zijn hetzelfde als bij Facebook, en dus ontzettend uitgebreid. Adverteren via Instagram is veel relevanter dan het simpelweg kopen van volgers die niet passen bij je doelgroep. Uiteindelijk wil je toch dat mensen je posts leuk vinden, en dat zal alleen zo zijn als je de juiste doelgroep bereikt.
Veel succes met deze handige tips!