Leadgeneratie op social media: LinkedIn

leestijd 3 minuten
18 oktober 2019

We vertelden je eerder al hoe je leads kunt genereren via Facebook. Het succes zit hem in de laagdrempeligheid: de vertrouwde Facebook-app niet hoeven te verlaten voor iets wat je wilt. Ideaal.

Helaas is Facebook niet altijd het juiste platform.

Wat als dit ook op LinkedIn zou kunnen? En werkt het dan wel net zo goed? 

Het korte antwoord: ja. In LinkedIn kun je óók adverteren met leadformulieren.

Met name in de B2B-industries is LinkedIn dé plek om je professionele doelgroep te bereiken. Je kunt targeten op specifieke gegevens als functie, bedrijfsgrootte, maar ook locatie, leeftijd en werkervaring. Daarom zou LinkedIn misschien wel hét medium zijn om leads te genereren.

Maar adverteren op LinkedIn is echter best duur. En er zitten minder mensen op, die ook nog eens minder vaak inloggen. Is LinkedIn dan wel zo’n waardevol medium?

Jazeker!

Met de juiste middelen, zoals targeting en lijsten maak jij jouw LinkedIn-campagne alsnog tot een leadgenererend succes.

Leads genereren via LinkedIn formulieren

Net zoals Facebook heeft LinkedIn tegenwoordig ook de mogelijkheid om bezoekers direct naar de volgende stap in de funnel te leiden. Met andere woorden: te converteren naar een lead, met behulp van lead formulieren. 

 

Zodra een LinkedIn-gebruiker op de advertentie klikt, opent het formulier, welke voor het grootste deel al is ingevuld. Zodra de gebruiker dus zijn gegevens opstuurt, krijgt hij hetgeen dat was aangeboden in de advertentie – zoals een ebook, whitepaper, demo, of andere aanvraag.

Waarom deze leadformulieren zo’n succes zijn? Omdat je de drempel op deze manier zo laag mogelijk houdt voor de gebruiker. Naast relevante content zoekt deze anno 2017 namelijk ook naar drie andere ingrediënten: gemak, snelheid en aanbod.

Het beste resultaat behalen

Met de nieuwe mogelijkheden van advertenties kun je er haast niet omheen om LinkedIn mee te nemen in je kanaalmix, zéker in de B2B.

De targeting mogelijkheden van LinkedIn zijn erg geavanceerd. Grofweg kun je op de volgende vijf kenmerken van een professional targeten:

  1. Persoonlijke eigenschappen, zoals locatie en leeftijd;
  2. Functie;
  3. Bedrijfsinformatie;
  4. Educatie;
  5. Interesses.

Profielen zijn niet altijd even volledig of up-to-date. Overweeg daarom ook welke LinkedIn-groepen bijvoorbeeld interessant zijn.

Een nog betere en secuurdere manier van targeting op LinkedIn, is retargeting!

Lees ook: Leadgeneratie op Facebook: ook op Facebook kun je formulieren gebruiken om leads te genereren!

Retargeting op LinkedIn

Retargeting werkt!

Je kunt meerdere koppelingen maken met je bestaande retargeting lijsten, zoals mensen die al op je website zijn geweest, of e-mailadressen die je hebt verzameld. Ook de Google Tag Manager kun je hiervoor heel goed gebruiken. Je benadert dus mensen die je organisatie al kennen, omdat ze op je website zijn geweest.

De doelgroeplijsten die je kunt opbouwen en uploaden naar LinkedIn werken wat eenvoudiger. Zo kun je onder andere e-mailadressen, bedrijfsnamen en bedrijfswebsites uploaden.

Aan de slag met leadgeneratie op social media? Lees ook eens het blog over leadformulieren op Facebook.

Heb je nog vragen? Laat het even weten!

Lees meer over