Er zijn nog veel kansen voor de maakindustrie om de online vindbaarheid en aanwezigheid te verbeteren ten opzichte van de concurrentie. Dat blijkt uit een recent benchmarkonderzoek onder 100 Nederlandse bedrijven die actief zijn in de maakindustrie, uitgevoerd door Fingerspitz Online Marketing.
Bovendien is de handhaving van de privacywetgeving en veiligheid van deze websites zorgelijk. Maar liefst 82% van de bedrijven past de cookiewet niet correct toe.
In dit benchmarkonderzoek zijn de 100 grootste bedrijven in de maakindustrie onderzocht. De resultaten zijn verdeeld over 5 deelgebieden die te maken hebben met online vindbaarheid en aanwezigheid: gebruiksvriendelijkheid van de website, veiligheid & privacy, performance, zoekmachine optimalisatie, en social media. Alle resultaten zijn objectief.
De top 100
Op basis van het gemiddelde van al deze deelgebieden is er een top 100 opgesteld. Deze top 100 geeft de algehele online vindbaarheid per bedrijf weer ten opzichte van elkaar. Hieronder vindt u de top 10. Een overzicht van de volledige top 100 is in het rapport te vinden.