In de wereld van e-Commerce is stilzitten geen optie. Voorkomen dat je achterloopt? Pas je snel aan en zorg voor een strategische visie.
Goed nieuws: het Fospha State of E-Commerce Report voor Q1 2024 staat vol met inzichten die jou helpen meer te bereiken met je advertentiestrategie. Wij nemen je hier graag mee in de belangrijkste bevindingen.
Wat zijn de belangrijkste opvallendheden?
Mis niet je kans in betaalde sociale media
Wist je dat er ontelbare mogelijkheden zijn in betaalde sociale media? Het rapport laat zien dat er te weinig wordt geïnvesteerd; adverteerders bereiken maar 59% van hun potentie. Tijd om je strategie na te lopen en je ROI te boosten dus!
Onmisbare inzichten:
- Meta en TikTok zijn een groot succes in de marketingwereld. Meta blinkt uit met de hoogste ROAS. Het is daarom een must dat je deze kanalen goed inzet voor je merk;
- TikTok is de koploper in het eenvoudig aantrekken van nieuwe klanten en gaat andere kanalen voorbij in het stimuleren van nieuwe conversies;
- Met een 504% toename in ROAS is Snapchat niet meer te negeren, inzetten dus;
- Google Analytics en attributiemodellen waarderen impressie-gestuurde kanalen niet voldoende. Kijk je meetstrategieën na om een beter inzicht te krijgen in wat echt effectief is.
Zet nu de stap
Dus, hoe ga je nu verder? Heroverweeg je investeringen in betaalde sociale media en verken de potentie van kanalen zoals Snapchat. Kies voor meetmethoden die wél het hele verhaal vertellen. Zo handel je met vertrouwen door het complexe landschap van online marketing.
Voor een diepgaande blik in deze inzichten en om ze te benutten voor je online strategie, download hier het volledige rapport.