Samen met John Beerens hebben wij vanmiddag tijdens de DDMA Dutch CRO Awards een award binnengesleept in de categorie ‘Acquisitie’. Wij zijn enorm trots dat we het podium op mochten!
De DDMA Dutch CRO Awards zijn een initiatief van de DDMA (Data Driven Marketing Association):dé vereniging voor marketing en data. Tijdens de awardshow bekronen ze de allerbeste CRO-cases van het afgelopen jaar. De jury beoordeelt de cases onder andere op effectiviteit, creativiteit en innovatie.
En wij mogen onszelf één van die allerbeste noemen! We hebben met John Beerens een prachtige nummer 1 plaats weten te bemachtigen in de categorie ‘Acquisitie’.
In de case zijn we aan de slag gegaan met kortingscodes. Het zal voor de meeste mensen herkenbaar zijn om, voordat je de check-out van een webshop voltooit, verschillende kortingscodes te proberen. Want we blijven mensen en we houden van korting. Als dat lukt voelt het alsof je een pot met goud gevonden hebt, maar als het niet lukt eindigt het in een teleurstelling.
Die teleurstelling wilden we bij klanten van John Beerens voorkomen door een kortingscode van 5% aan te bieden in de check-out wanneer een klant tot twee keer toe een foutieve kortingscode had ingevoerd. Dit leverde een mega geschatte totale extra omzet op, de eerste twee posities in de zoekresultaten van Google én een flinke stijging van het conversiepercentage. Een verbluffend resultaat!