Daardoor wordt het optimaliseren en evalueren van de ROI en dus het optimaliseren van het conversieproces nog gemakkelijker.
Kans op succes
Online een reis boeken of een auto kopen. Het zijn relatief dure aankopen waar consumenten vaak wat langer over willen nadenken voordat ze een beslissing nemen ze wel of niet aan te schaffen. Dit proces kan soms wel meer dan 30 dagen duren. Voorheen kregen adverteerders tot 30 dagen inzicht in het conversieproces. Google verlengt deze periode nu tot 90 dagen. Daardoor krijgen adverteerders een beter beeld van de totale waarde van een campagne. En dat maakt de kans op een succesvolle campagne veel groter.
Herhalingsaankopen meten
Adverteerders die als doel hebben om de herhalingsaankopen van recente klanten te meten, krijgen door de uitbreiding een nog beter beeld van hoeveel herhalingsaankopen zijn verricht.
Belangrijke zoekwoorden
Door het uitbreiden van de lengte van de conversiemeting, ontdekken adverteerders bovendien veel eerder welke belangrijke zoekwoorden een grote rol spelen in de conversietrechter.