Je bent aan de slag gegaan met lead magnets. Je hebt onderzoek gedaan naar wat de doelgroep graag wilt lezen, en nu heb je een fantastisch stukje content om weg te geven.
Het enige wat je van je bezoekers vraagt, is een naam, en een e-mailadres en/of telefoonnummer.
Nou, die downloads vliegen straks als warme broodjes over de toonbank, zou je denken.
Dat valt misschien nog wel vies tegen. En anders kan het in ieder geval altijd beter, toch?
Helaas, die lead magnets verkopen zich niet vanzelf. Er is een hoop werk aan de winkel, voordat je downloadbare content een beetje bekendheid krijgt onder je doelgroep.
De kans dat je de downloadpagina van je lead magnets flink kunt verbeteren, is best groot. Er is vanalles wat je kunt proberen: de positie van het formulier, de vragen die je stelt, de kleuren van de knoppen…
Maar hoe maak je nou een grote impact, met zo weinig mogelijk werk?
In de nieuwste Smart Lab zie je hoe we voor TIAS het conversieratio met 49% lieten stijgen. Met slechts één extra element!
Abonneer je nu op Smart Lab!
Vorige afleveringen gemist?
Bekijk de volledige afspeellijst!