Facebook heeft de magische grens van 50 miljoen actieve bedrijfspagina’s bereikt. Het aantal berichten naar bedrijven op Facebook is afgelopen jaar verdubbeld, en er worden maandelijks maar liefst 2,5 miljard reacties achtergelaten op bedrijfspagina’s.
Om het voor bedrijven nog makkelijker te maken om te communiceren met klanten zijn er enkele nieuwe functies geïntroduceerd. Lees snel verder!
1. Meer controle over communicatie
Een van de nieuwe functies is dat bedrijven zelf een responstijd kunnen kiezen. De gemiddelde responstijd wordt momenteel automatisch door Facebook berekend, maar het is voortaan ook mogelijk om dit handmatig aan te passen.
Zo weet men wanneer ze een reactie terug kunnen verwachten. Bijvoorbeeld binnen enkele minuten, binnen een uur, binnen een paar uur of binnen een dag.
Daarnaast kun je je pagina op ‘afwezig’ zetten voor een bepaalde tijdsperiode, bijvoorbeeld ’s nachts. Wanneer je dan niet direct reageert op je berichten, wordt dit ook niet meegenomen in de responstijd. Wel zo prettig!
Tot slot is er de nieuwe functie om automatisch berichten te versturen, om bijvoorbeeld personen te bedanken voor het sturen van een bericht en te laten weten dat je zo snel mogelijk met een reactie komt.
2. Redesign van de inbox
De inbox is ook op de schop genomen. De belangrijkste wijzigingen zijn als volgt:
- Het is mogelijk om eerdere interacties met personen gelijk te zien.
- In een vak naast het gesprek wordt extra informatie weergegeven over de bewuste persoon. Het gaat hier om informatie die momenteel openbaar staat op het profiel, zoals de woonplaats.
- Daarnaast is het mogelijk om opmerkingen en labels te plaatsen bij gesprekken. Zo kun je het bijvoorbeeld aangeven als deze klant bepaalde wensen heeft, wat hij/zij eerder heeft besteld, of er problemen zijn geweest, etc. Zo weet je direct wat de stand van zaken is. Ook erg prettig als er meerdere paginabeheerders zijn die op berichten reageren.
Deze wijzigingen zorgen ervoor dat de communicatie met klanten persoonlijker, overzichtelijker en eenvoudiger wordt.
3. Gemakkelijk reacties bijhouden en reageren
Als laatste is er een nieuwe tool om gemakkelijker op reacties te reageren en deze te monitoren. Vanaf nu vind je alle reacties die een klant heeft geplaatst overzichtelijk op één plaats.
Paginabeheerders kunnen gesprekken markeren als afgerond, of het aanvinken wanneer er nog een follow-up nodig is. Dit voorkomt dat reacties worden vergeten.
Ook hier wordt er, net als bij de berichten inbox, extra profiel informatie weergegeven over de mensen die een reactie achterlaten. Zo beschikt de paginabeheerder direct over de juiste context.
Het snel en adequaat kunnen reageren op reacties en berichten van klanten is erg belangrijk. Deze nieuwe functies maken het mogelijk om dit proces efficiënter te laten verlopen.
Facebook rolt de nieuwe functies de komende maanden geleidelijk uit. Beschik jij al over deze nieuwe functies en ben je er blij mee? We zijn benieuwd!