Sinds april dit jaar kunnen Nederlandse marketeers aan de slag met Pinterest Ads. In Smart Lab bespreken we onze allereerste ervaringen + bevindingen, en hebben we wat tips voor je. Want Pinterest is een vreemde eend in de bijt, kijkend naar andere social media platformen.
Lekker pinnen op Pinterest in Smart Lab #48
Pinterest is hét kanaal om visuele content op te delen. Ideaal voor e-commerce branches met design producten. Goed om te weten: ruim 3,5 miljoen Nederlanders zitten op Pinterest. Het grootste deel daarvan is vrouw.
In Smart Lab #48 bekijken we de eerste resultaten, en wel voor Lampidee, specialist in designlampen.
Abonneer je meteen even op Smart Lab, als je dat nog niet hebt gedaan:
Tips voor meer succes met Pinterest Ads
- Tip 1: behandel je Pinterest ads niet als een traditionele advertentie zoals je die kent van Facebook of Instagram, maar óók niet als Display. Zie het meer als content. De advertentie van Lampidee werd namelijk ook ontzettend vaak opgeslagen op verschillende borden van Pinterest gebruikers, ter inspiratie dus voor gebruikers. Maak je Pinterest ads dus likeable, shareable én pinnable.
- Tip 2: besef je goed dat Pinterest een kanaal is voor mensen in de oriëntatiefase. Het feit dat veel gebruikers jouw advertentie waarschijnlijk opslaan om daar later opnieuw naar te kijken, zegt genoeg. Men gaat naar Pinterest om inspiratie op te doen. Gebruik dus schitterende productfoto’s om je doelgroep bekend te maken met jouw merk en producten. Verwacht niet teveel van kliks en conversies – al zijn die aan de andere kant wél weer spotgoedkoop.
Heb je zelf al ervaring met Pinterest Ads? Ik ben benieuwd! De comment section onder de YouTube video is een mooie plek om jouw ervaringen te delen – ook met andere Smart Lab kijkers dus.