Wij adviseren beiden. Dat heeft het onderzoek van Google namelijk uitgewezen. In 2011 heeft Google op 390 campagnes onderzocht wat het effect is als je een Adwords campagne onderbreekt en enkel bezoekers ontvangt vanuit de organische resultaten. Hieruit blijkt dat gemiddeld 89% van het Adwords verkeer niet wordt gecompenseerd wanneer je de campagne pauzeert en enkel nog verkeer ontvangt vanuit de organische resultaten.
Verder blijkt dat gemiddeld 66% van de kliks op een Adwords-advertentie wordt gerealiseerd in de afwezigheid van zoekresultaten op de eerste pagina. Daarnaast zal ongeveer 50% van het Adwords bezoek worden gerealiseerd wanneer het ook een toppositie bekleed (posities 1 tot en met 3). Het onderzoek heeft verder uitgewezen dat wanneer je actief bent met adverteren je in verhouding meer Adwords bezoekers zult ontvangen zodra je lager in de zoekresultaten staat vermeld.
De conclusie: Google Adwords is een belangrijk middel om bezoekers te genereren. Zowel bij een hoge als lage vindbaarheid.