-
Beter inzicht op het gebied van SEO optimalisatie
-
Inzicht in verandering voor klikken, vertoningen en opbrengsten
Amarant draagt bij aan het welzijn en geluk van mensen met een (lichte) verstandelijke beperking, autisme of hersenletsel. Ze helpen problemen te verminderen, stimuleren de zelfredzaamheid en zetten zich in voor een hogere kwaliteit van leven. Dat doen ze in verbinding met verwanten, medezeggenschap en samenwerkingspartners.
Doordat Amarant een bekende en grote organisatie is, wordt men veelal gevonden op ‘branded’ zoektermen. Hierdoor liggen er volop kansen op het gebied van ‘unbranded’ zoektermen. Maar waar ga je dan beginnen?
“Door het gebruik van de SEO impactanalyse kunnen we veel sneller zien waar de quick wins liggen op het gebied van on-page optimalisatie.”
De SEO impactanalyse combineert Google Analytics met Search Console data. Dit zorgt ervoor dat per zoekwoord en pagina direct inzicht wordt geboden in o.a. het aantal vertoningen en de positie. Door het combineren van deze data kunnen we ook voorspellen wat de extra opbrengsten, klikken en vertoningen zijn wanneer een zoekterm of pagina één positie stijgt. Niet alleen op basis van stijging in ranking kunnen we dit voorspellen, maar ook op basis van een stijging in CTR. Sommige pagina’s ranken bijvoorbeeld al goed, maar we kunnen door het verhogen van de CTR meer verkeer realiseren. Daarbij kun je denken aan het optimaliseren van metadata, zoals de paginatitel en meta description.
Hoe zorgen we ervoor dat de inspanningen die wij doen op het gebied van SEO ook daadwerkelijk impact hebben?
Door het gebruik van de SEO impactanalyse kunnen we veel sneller zien waar de quick wins liggen op het gebied van on-page optimalisatie.
Jelmer Dingemanse
Manager Data & Automation
De route naar resultaat
Door het inzetten van een SEO impactanalyse zien we direct waar de quick wins liggen voor Amarant en zorgen we zo voor SEO optimalisatie. Tijd en geld die nu besteed worden aan on-page SEO optimalisaties kunnen we hierdoor sneller terugverdienen.
Acties:
- Combineren van Google Analytics en Search Console data.
- Voorspellen wat aanpassingen voor impact hebben op basis van vertoningen, klikken, CTR en opbrengst.
- Dashboarding voor een duidelijke visuele presentatie van impact op SEO on-page optimalisaties.
Uitkomsten
- Beter inzicht in quick wins op het gebied van SEO on-page optimalisatie.
- Door voorspellend vermogen ook inzicht in wat een verandering betekent voor klikken, vertoningen, maar ook opbrengsten. Gericht optimaliseren zorgt dus ook direct voor meer omzet.
- Via een dashboard kan iedereen binnen de organisatie de impact van on-page optimalisaties inzien.